Gå til innhold

dette med spiral?????


Uwimana

Anbefalte innlegg

har tenkt litt på å sette inn spiral etter fødsel...altså på 6 ukers kontrollen........ finnes jo to typer spiraler vel, men jeg har tenkt til å ta den som ikke påvirker på neo hormonellt......

noen som har ærfaring med denne??

er den bra?

ofte hører man jo at spiral kan gjøre folk sterile osv.... men dette er vel ikke tilfelle mer...???altså meget uvanlig vel iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei....

 

Jeg skal få satt inn vanlig "kobberspiral" etter fødselen.. Men får det vel ikke før det har gått 12 uker...

 

Den virket bra på meg... eneste bakdel var at jeg blødde mer enn normalt... men d tror jeg at jeg skal klare på nytt igjen..

 

Har jo hørt forskjellige historier om spiralen generellt, men det er jo sikkert noe med allt... Tror bare man må prøve seg fram.. Jeg har ikke hørt noe om sterilitet ved bruk av spiral...

Kanskje noen andre har det??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk satt inn vanlig kobberspiral (som egentlig er i plastikk,tror jeg:) etter forrige gang. Det var nesten helt smertefritt, ikke verre enn å ta celleprøve og har fungert aldeles supert for meg.Den satt i i fire år, og jeg hadde ingen problemer med mer blødninger. Har flere venninner som bruker den og som er kjempefornøyde.

 

Har hørt mye både/og med hormonspiral, to har fjernet den pga at det ikke funket. Det er jo hormoner,tross alt. De er jo også dyrere og kan ikke sitte så lenge!

 

Hør med legen din hva de anbefaler. Ang sterilitet så ble jeg gravid igjen på første forsøk, så det hadde ikke negativ virkning for meg ivhertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er trådene som er av kobber tror jeg..resten er hvit plastik:) Mener hormonspiralen kan sitte 5 år, er ikke det samme for kobbern a?

 

HI: svarte deg på skravlesiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at noen spør om dette for det har jeg og lurt på.. jeg har bestemt meg for at jeg IKKE vil tilføre kroppen kunstige hormoner noe gang igjen ...Har lurt på å prøve kobber spiralen jeg og...håper flere som har brukt dte svarer for jeg lurer.......

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler kobberspiral:-)

Funket helt supert, merker ingenting til den, blødde ikke mer, kan være der leeeenge. Har også forsøkt hormonspiral, og for meg var det helt forferdelig. Sur, trøtt, grinete, deppa,null sexlyst osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...