Gå til innhold

Flowergirl fikk sønn 2 juni:=) Er du her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste innlegget ditt lengere ned om reflux på din 8uker gamle baby.

Jeg hører ikke til her,men har en gutt på 16mnd,som har hatt reflux så å si siden han ble født,men fikk det først konstantert nå i april at det virkelig var det,for det tok kjempelang tid å få ph-måling på han,og i det hele tatt.

Og jeg kan (vil hvertfall tro det selv) en del hotdette,for jeg har kranglet meg til å få han undersøkt pga mye oppkast og i det hele tatt.

Men jeg har aldri hørt om noen som får slike anfall som du beskriver av reflux..eneste måtte ha vært opp oppkaste ikke kom seg helt opp og ble liggende i spiserøret og barnet ikke fikk puste,men det høres ikke ut som om det er det som har skjedd.

Jeg har MSN hvis du vil legge meg til og vil snakke litt om dette

[email protected] er adressen min,hvis ikke du vil så er det greit:)

Tenkte jeg skulle stille deg noen spørsmål også,hvis du gidder å svare da=)

Har du fått noen form for medisin til din lille? Evt.hva har du fått?

Har de undersøkt han for reflux? Ph-måling,eller ultarlyd av mage tarm?

Har hatt hatt UL av hodet? (hørers kanskje teit ut,men de tok faktis UL av hodet til lillegutt da de skulle prøve å finne ut hvorfor han kastet opp)

Synes ikke du skal ta lett på dette,og håper du gir beskjed til legene at de skal undersøke han bedre for disse anfallene han får,kan ikke tro det han noe med reflux å gjøre...selvfølgelig kan det jo det,men jeg har ikke hørt om noen som har hatt det slik..

Mange klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg=) Ser du er innom nå=)

Skrevet

Hei Susan*gutten kom 1.april*

Legen sa at grunnen til at sønnen min slutter å puste, er fordi at han kobler inn dykkemuskelen, pga at han får melk eller syre opp i hals/svelg.

Det ble ikke gjort noen form for undersøkelser eller prøver rundt dette. Vi ble sendt hjem, og fikk ikke noen informasjon om hva som kan hjelpe eller om at det er noe medisin å få mot dette.

Dette skjedde nå mens vi er på ferie, men jeg tenker å oppsøke lege når jeg er tilbake der vi egentlig bor.

Klart jeg ikke kan ta lett på dette - jeg er skrekkslagen hver gang det skjer, og lillegutten min ser jo livredd ut....

Jeg låner nå en pc, og de har ikke MSN, men jeg kan skrive til deg når jeg er hjemme om noen uker, om det er greit for deg?

(de vil ikke at jeg skal legge inn MSN på pc`en deres, derfor får jeg ikke brukt det nå....)

Takk for at du bryr deg:=)

Skrevet

Det kan nok stemme at han slutter å puste på grunn av det ja,samme vis man blåser i ansikte til barnet,da stopper de opp å puste.

Synes det er leit at dere ikke fikk noe beskjed om hva dere evt. kan gjøre,og ikke burde gjøre,jeg har sikkert noen tips å komme med når hjern får snurret i gang her:( (kan skrive litt senere når lillegutt er i seng,har mer tid da) men ett jeg vet vi fikk beskjed om var,å ta pauser i ammingen (hvis du ammer,hvis ikke så ta pauser i måltidene med flask,eller hva du bruker) og latt babyen få "sitte" (ligge opp etter magen din,hvis du skjønner,slik at maten ikke kommer opp igjen,og prøve å rape inni mellom måltidene.

Det kan hende det hjelper litt...

Prøv å få babyen til å rape ordentlig,og få opp all luft etter amming (dere gjør det sikker allerede da) for det meste av gulp/oppkast kommer gjerne sammens med en rap og da kan det godt hende han får "anfall" hvis han slutter å puste,pluss at en rap ligger å presser også.

Og hvis du klarer og har mulighet,så prøve å få babyen til å "sitte" alså mest mulig oppreist når du ammer,det fikk hvertfall vi beskjed om,slik at maten blir verende (noe som ikke alltid skjer) i magen.

Og en ting til,jeg vet det kan se ut som om babyen kaster opp absolutt alt han har spist,og man lurer på om den i det hele tatt for i seg noe som heldt,og jeg kan trøste deg og si ja,det får den=)

Legen vi hadde på sykehuset fortalte at,med en gang melka kom ned i magen,begynte den å...vet ikke hva det heter,men gå dit den skal,gjøre det den skal for å si det slik..=) så mat for den lille i seg uansett,selv om det ikke alltid virker slik hvis de kaster opp mye.

Du skal bare legge meg til på MSN når du kommer hjem,helt i orden det=)

Synes det er godt å kunne hjelpe andre i en situasjon man selv har vært i,og vet hvor fortvilende det er og ikke minst at man ikke blir hørt,eller at legene ikke gjør noe med det.

Klem

Skrevet

og glemte å si at man får medisin mot dette,lillegutt fikk noe som heter Losec,er syredempende medisin,men kan hende at så små som din ikke får dette,eller evt.noe annet,for dette er tabeletter som skal løses opp i drikke og drikkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...