Gå til innhold

Hvor høyt er for høyt blodtrykk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mitt er gått opp til 130/80 og jeg har fått beskjed om å ta det litt mer med ro og å ta en hvil to ganger om dagen. Så min lege regner det for å være høyt tydeligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om undertrykket kommer over 90 er det for høyt. Ellers bør det jo ikke endre seg drastisk i forhold til hva du ligger på til normalt heller. Så om det plutselig stiger mye i forhold til normalen er det for høyt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig fint ut, eller kanskje litt lavt.. Har selv slitt med høyt blodtrykk, høyeste var 165/100. Såvidt jeg unngikk innleggelse. Siste gang hadde jeg først 150/99 før det gikk nedtil 147/83, det mente legen var greit. Litt høyt, men greit nok.

Normalt ligger det på 130/70 hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt veldig lavt blodtrykk i svangerskapet (80/50), har også normalt ganske lavt blodtrykk. Da jeg forrige helg plutselig ble målt til 120/80, reagerte de på sykehuset og jeg fikk beskjed om at jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning. Ikke fordi det er så høyt, men fordi det er høyt i forhold til hva jeg har hatt tidligere, samt at det har steget svørt raskt. Hadde også en del proteiner i urinprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegger her.

Takk for svar alle sammen, ja, jeg har på begynnelsen av svangerskapet hatt normalt bt 110/ 60, men i midten av svangerskapet hadde jeg lavere 80/55, men har steget nå mot slutten. Men jeg hadde ikke proteiner i urinprøven da, så regner med at alt er i orden siden bt ikke er så veldig høyt, det er jo nå 120/58.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...