Gå til innhold

Utbetaling av barnetrygd


tira fødte 24/08

Anbefalte innlegg

noen som vet når man får den? jeg venter å få min lille nå i august. får jeg da barnetrygden i august, eller blir det først i sept??? jeg har hørt at man ikke får den med engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at først etter fødselen så får trygdekontoret beskjed om det, også starter behandlingen. Derfor kan det ta litt tid, men det blir etterbetalt for de/den mnd man må vente. En til to mnd har jeg hørt det kan ta før første utbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå har jeg missforstått tror jeg.

Trodde ikke man fikk barne trygd før etter permisjons tiden jeg????

Blander jeg med kontantstøtten, som man får 1 mnd etter permisjon?

 

Josefine 76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på trygdeetaten.no at man skal ha fra måneden etter at barnet er født. Dvs at om barnet fødes i august, skal du ha fra september. Men om behandlingen tar litt tid og det dermed blir etterbetalt, vet jeg desverre ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtten kan man få fra måneden etter at barnet er 1 år. Så det blir jo for en del mødre rett etter permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka med trygdekontoret nå. jeg får mine i oktober, og da blir og de fra september etterbetalt.

 

kontantstøtten kommer etter perm ja. men det er jo kun om man ikke har barnet i barnehage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kontantstøtt: utbetales fra den måneden barnet er 1 år ( om han/hun ikke går i barnehage. Barnehagen rapporterer så det nytter ikke lure:)

 

barnetrygd: ca 900spenn, fåes fra den måneden barnet er født. Men det er vel litt papirarbeid først, så det tar vel 1-2 mnd før alt er på skinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtten blir regulert etter om hvor mye barnet går i barnehage. F.eks. går barnet ditt 50% i barnehagen blir kontantstøtten redusert med 50%. Går barnet ditt 60% får du 40%, osv Full sats er ca.3300 kr pr måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnetrygden får du måneden etter barnet er født så føder du i august får du barnetrygd siste september.

lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan beregner de?

Jeg har termin 1.september. Vil det da være slik at jeg vil få barnetrygd for en mnd mer om jeg føder i slutten av august??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnetrygd får du fra måneden etter at barnet er født ikke fra termindato altså. dette kommer hjem til deg i posten når fødeavdelingen har rappoertert inn at du har født.

kontantstltte må du selv søke om og det får du fra måneden etter barnet er fylt ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fås fra mnd. ETTER at barnet er født t.o.m. den mnd barnet fyller 16. (er det ikke 16 a?) Altså om du har termin 1 sept. men føder 31 aug. får du for september. Dersom du føder 1/9 får du fra november. Dette går av seg selv som nevnt over. Kan ta noe tid, isåfall får du etterbetalt ved neste mnd utbetaling.

 

Kontantstøtte er og mnd. etter at barnet har fylt 1 år t.o.m. mnd barnet fyller 3? Iaf, dette er noe du selv må søke om. Ikke 100% sikker men mener det er 3 mnd. tilbakevirkning. Altså om du søker når barnet er 1 år og 2 mnd. så kan du fortsatt få , men da flere mnd utbetalt samtidig, Ok den så jeg selv ble klønete..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker molait mener OKTOBER i eksemplet sitt;) Nå er jeg morro gitt, her jeg tusler rundt i morgenkåpen på tur i kjøleskapet for å nyte min nattlige sjokolade. Gjett hvilken sort????STRATOS og iskald melk........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...