Gå til innhold

Noen med høyt blodtrykk og ødemer?


Lite nurk i magen, født 25.09

Anbefalte innlegg

Hei !

Måtte bestille meg en time hos jordmor i går pga økte vannansamlinger i føtter, hender og ansikt. Tenkte bare det var greit å sjekke det for å være sikker. Har vært litt ustødig til tider under aktivitet og bevegelse også...

 

Kom til jordmor og følte meg som en hypokonder for så lite som vann i kroppen... Vi sjekket urin og den var negativ. Blodtrykket ble målt til

125/88 og ødem på 2. Vekten hadde økt med yttligere 3,5 kg på 1 1/2 uke...skrekk og gru!!!!

 

Har nå fått beskjed om at det kan være starten på svangerskapsforgiftning selv om det ikke var proteiner i urinen (det behøver det tydligvis ikke være)... og at jeg skal gå på kontroll hver dag fremover så lenge blodtrykket er oppunder 90 i undertrykk. Så nå farer jeg i vei til ny kontroll om en 1/2 time. Hvis blodtrykket har økt siden i går, blir jeg sendt på sykehuset for yttligere prøver...Prøver? Hva slags prøver?

 

Hjelp! Nå har jeg brått ikke kontroll over egen kropp lengre...Noen som er i samme situasjon som meg?? Vil gjerne høre hvordan dere har det.

Kan dette gå tilbake igjen og bli normalt?? Kan svangerskapsforgiftning sette i gang fødselen tidligere pga morkakefunksjonen??? I såfall må jeg snart på UL for å finne ut leie til babyen...jeg kan ikke føde vaginalt ved seteleie...har for trangt bekken til det......

 

Ops! Dette innlegget ble langt....fikk iallelfall luftet litt tanker... Godt å ha dere her !

 

Kommer tilbake med mer nytt etter legebesøket....

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen !

Ble brått så mye som skjedde utover dagen og kvelden så jeg fikk ikke svart før nå...

 

Gladnyhet nr 1:

Jeg kan puste lettet ut heldigvis..

Blodtrykket har stabilisert seg igjen. Kan ha vært stresset når jeg kom til kontroll Men legen ville ikke være for sikker...så jeg skal tilbake på mandag og sjekke.

 

Gladnyhet nr 2:

Babyen min ligger med hodet ned!!!! :o)

 

Skal si jeg er happy i dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...