Gå til innhold

Litt redd!!


tutsi 77

Anbefalte innlegg

Har litt vondt i magen..mensmurring og svake kynnere. Har det lenge av gangen.Hjelper å puste godt. Blir plutselig redd at noe er galt. Er det noen andre som har mye murring og litt smerter i magen?Hva er symtonene på hvis fødselen skulle skje nå...er 30+5??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ganske vondt i magen, som menssmerter i en hel natt. Tok paracet, men ble etterpå litt nervøs for at det kunne være noe.

 

Endte med at jeg ringte til jordmoren jeg går hos for å høre. De bestemte at siden jeg bare var 32 uker skulle jeg komme på kontroll. Var altså der, men det var visst bare kynnere. Rart, har aldri hørt dem beskrevet som vedvarende smerter.

 

Ring hvis du er usikker. Sannsynligvis er det ikke noe dersom du ikke har andre tegn (stadig kraftigere tak, vannavgang, slimpropp etc). Men beskriv hvordan du føler det for legen/jordmoren din du, så kan de bedømme det, for sikkerhets skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30+1, og i går hadde jeg det slik du beskriver stort sett hele dagen. I dag er det roligere igjen.

 

Jeg husker at jeg ganske ofte hadde det slik i forrige svangerskap også, fra ca 30 uker og utover. Jeg tok det opp med jordmor, og siden jeg likevel skulle til ultralydkontroll en ukes tid senere sjekket de om det var antydning til at fødselen var på vei. Det var det ikke.

 

Men fra uke 30 og utover hadde jeg ganske mye kynnere og ubehag, og tidvis var kynnerne veldig regelmessige. Likevel fødte jeg ikke før termin. Jeg er forberedt på den samme innspurten denne gangen også.

 

Det er gode sjanser for at det du kjenner ikke er annet enn at kroppen så smått har begynt å forberede seg på det forestående. Men hvis du føler deg usikker syns jeg du skal sjekke det opp. Kanskje oppfører din kropp seg annerledes enn min, og min erfaring er at de er veldig forståelsesfulle og hjelpsomme med slikt på sykehuset.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...