Gå til innhold

Sopp.Hvor ofte kan man ta kur?


Ruth-Lina

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en stund vært plaget med kløe/svie og opphovnet nedentil.

Var hos jordmor for en uke siden.Hun mente det var sopp,og sa jeg kunne bruke canesten.Så jeg tok en engangskur pluss at jeg har brukt salven.

Så jeg var kansje bedre i noen dager.Men nå er det tilbake igjen.Bare at det klør ikke.Det er liksom mere ømmt/svir og litt hovent.

 

Er det noen som vet hvor ofte man kan ta canesten-kurer?

Det er jo bare en uke siden jeg tok den..

Kan det være noe annet som feiler meg ettersom kuren ikke virket?

 

Noen som har noen synspunkter?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan prøve kremen en gang til, men ville ikke tatt pillen med tanke på at du sikkert er gravid? hjelper det ikke andre gangen bør du ringe lege....det kan jo være noe annet, eller kuren ikke virker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liten risiko for skadelige effekter på foster ved bruk av canesten/klotimazol. Er bare vagitorier (stikkpiller) og vaginalkrem som kan stappes lenger opp (ikke bruk innføringshylse), ellers så smøres den vanlige kremen bare utenpå. Men selvføglig, blir det ikke bedre etter 2 kraftkurer, bør man kontakte lege. Kan være noe annet som gjør at det klør, er rødt og hovent

 

Mvh Apotektekniker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips når man har mye sopp, har nemlig selv hatt det mye før; drikk Cultura naturell hver dag,minst to glass daglig, ikke spis sukker, ligg uten truser om natten, ikke vask for mye nedentil, bruk bomulls-truser og vask på 80 grader, ikke bruk g-streng, spis mye c-vitamin og spis heller spelt og rugbrød istedet for vanlig hvetemel. Lykke til, sopp er noe herk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...