Gå til innhold

Blir litt irritert....


mamma til en prinsesse

Anbefalte innlegg

Vi holder på å pusse opp stuen våres så det er ganske rotete der nå. Hele leiligheten står litt halveis på åtte..... I sted ringte sambo og fortalte at en av kompisene hans kommer hit i morgen for å se leiligheten. En han ikke har vært med på lenge. Det som irriterer meg er at det er JEG som må shine opp leiligheten til i morgen fordi samboer er på jobb!!!!!!!

Skulle bare ha latt være å gjøre noe, men jeg klarer det ikke. Er nødt til å ha det plettfritt når det kommer noen. F.eks kommer min mor på besøk, så kan jeg lett gå å rydde og vaske et par dager.

Har liksom ikke lyst til å shine alt opp for en dag og så blir det rotete igjen med en gang når vi fortsetter på stuen.

Føler meg ikke helt opplagt til det. Er 34+5 i dag.....

 

Blir så jævlig forbanna!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit i å rundvaske og stresse for en kompis, det er bare du som kommer til å bry deg om det likevel. Rydd litt på overflata om det er ekstremt, men ta for all del ikke fram støvsuger og vaskebøtte. Det er det ingen som forlanger av deg. Jeg er litt hysterisk selv på sånne ting, men jeg må si at etter at magen begynte å bli i tyngste laget har jeg gitt litt blaffen, selv om det skulle stikke noen innom på kort varsel. Sist gang jeg ikke hadde gjort noen ting, og i smug gremtes over at badet ikke var nyvasket, og at det fortsatt sto litt oppvask på kjøkkenet, fikk jeg kommentert fra gjestene at vi alltid hadde det så ryddig, og at de ikke fattet hvordan vi greide å holde det slik i orden! Vi har vel litt forskjellig syn på det, tenker jeg.

 

Nei, spar kreftene dine til andre ting. La ham se leiligheten, og dersom det ikke finnes et sted å sette seg ned kan dere jo alltids foreslå å dra ut å ta et glass eller en kopp på kafé etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får benytte sjansen i morgen til å øve deg på å ikke ha shina opp alt før besøk. Sikker på at kompisen ikke bryr seg. Når babyen kommer får du garantert ikke tid til å ha det så ryddig og rent hele tiden, og da kommer nok både tanter, svigermor og mamma på besøk :-)

Det er lov å senke kravene litt nå vet du. Og øke kravene gradvis til samboeren :-) Bedre at du er noenlunde opplagt når dere har besøk enn at du skal være utslitt og sur i en plettfri leielighet tenker jeg?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i grunnen litt sånn som deg jeg. må shine opp før besøk, så hater å få uventet besøk... men holder det ikke at du bare rydder sånn overfladisk da. tipper han kompisen ikke ser om det ikke er superrent eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal bruke krefter på å være forbannet over en filleting som dette. Hva er viktigst? Vise fram alt fra den shiny beste siden hele tiden, eller ta imot en venn for sosialt samvær? Det viktigste spør du meg er å være avslappet overfor sin gjest, så får han/hun det hyggelig uansett om det er litt støv og rot osv. rundt omkring. Når du drar på besøk så går du vel neppe å sjekker hvor rent og pent det er der du kommer - håper ikke det i allefall:-) Jeg er iallefall av den oppfatningen at det er stemningen som betyr noe - og å ikke ta seg selv så høytidelig i alle sammenhenger.

 

Bruk kruttet på andre ting heller!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...