julipia-06 Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Har ei jente på snart 6 uker, hva vil dere anbefale til vinteren - voksipose eller skinnpose? Andre ting?
Beama Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Jeg er storfan av voksiposen... syntes den er kjempegod.. Veldig anvendelig.. Er redd jeg ikke får brukt min i vinter, at vognen blir for liten:(
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Jeg har voksiposen og liker den veldig godt! Men den tar stor plass da!
*Mustang Sally* Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Jeg har voksi og er STORFORNØYD. Det ble trangt i kombivogna. Så jeg tok ut baggen og brukte sportsvogna da lillegutt ble født. Ryggen kan legges helt ned og han lå så godt:-)
Ranveig R Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Vi lånte ein Voksipose, og er sjeleglad at vi ikkje kasta vekk 2000 kroner på det... Joda, i prinsipp er posen suveren, men for oss var det fleire ulemper enn fordelar: * den tar stooooor plass * det ER komlete å måtte knyte opp og knyte igjen 2-3 plassar kvar gang ungen skal oppi eller utav vogna * posen var ein støvsamlar av dimensjonar, og heilt umulig å bruke som leiketeppe pga dette Fordelen var at med bæreplate kan posen brukast som mykbag (greit når ein har bagvogn), men det poenget forsvann og for oss fordi guten vår aldri sov/søv i vogna. Eg sydde meg ein vinterpose sjølv, og den er eg strålande fornøgd med.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Jeg kjøpte voksipose til jenta mi, født i desember 05. Betalte kr 1998 for den, og så 300 for sommerdyne. Synes det var VELDIG bortkastede penger. Har solgt den jeg.
julipia-06 Skrevet 10. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2006 Takk for flere synspunkter. Andre med erfaring? Vet ikke hva jeg skal velge...
*Magic* Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Jeg har en dunpose, og er kjempe fornøyd med den:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #9 Skrevet 11. august 2006 jeg har voksipose, og er storfornøyd. har brukt den til begge mine. Den er så varm at man trenger minimalt med klær på inni den, brukte stortsett bare longs,body, joggedress, ullsokker og lue hele vinteren(bor i finnmark) og bare longs og body på våren. Greit nok, samler støv om man skal bruke den som leketeppe hjemme, men hvem gjør vel det? holder i massevis når man f.eks er på besøk til leketeppe. Hvis den stortsett ligger i vogna trenger man ikke å åpne alle knytingene hver gang, holder med 2 el 3. Er noen som har en sånn avlang treknapp og, den trenger jo ikke knytes. Har ikke sommerdyne til min, men har lagt 2 små fleece pledd inni trekket nå i sommer, og brukt den(ikke på de varmeste dagene da, eller når vi var på ferie, men som du ser bor vi i finnmark.
Larena Skrevet 11. august 2006 #10 Skrevet 11. august 2006 Jeg har skinnpose til jenta vår, og er superfornøyd. Den holder jenta mi varm og fin når hun sover ute om vinteren, og den puster slik at hun ikke blir klam og svett. Skinnposer holder veldig godt på varmen, samtidig som de ikke gjør barna klamme når det blir litt varmere i været. Skinnposer kan jo ta litt plass da, men dersom du har en stor og god vogn ville ikke jeg ha vært i tvil. Jeg ville ihvertfall aldri ha byttet ut min skinnpose :-)))
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. august 2006 #11 Skrevet 11. august 2006 jeg jobber i barnehage og hater voksi(men vet at andre ansatte liker dem).jeg syns ofte snorene ryker og det er klønete å måtte knyte så mye...mange barn syns også det er gøy å knyte opp:-/ selv har jeg skinnpose med glidelås ti jenta mi og er veldig fornøyd.syns også dunpose er topp(med glidelås!!!) på skinnposen min kan jeg ta av toppen så hun kan ligge kun på skinn med dyne/ teppe over når det ikke er så kaldt:-)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #12 Skrevet 11. august 2006 Lånte voksipose først og det var VELDIG klumpete. Rene tvangstrøya synes jeg. Kjøpte skinnpose fra Teutonia i steden (har Teutonia-vogn). Den er lang og kan brukes hele vognperioden. I tillegg kan topp og bunn deles så jeg har brukt bare den ene delen i bunnen av vogna/softbagen når det ikke har vært så kaldt.
Gjest Skrevet 11. august 2006 #13 Skrevet 11. august 2006 Dunpose!! Baby Nest fra Odenwelder. Kjempegod og varm. Snuppa elsker posen!! Den har glidelås og kan dras sammen øverst slik at det blir mykt og varmt rundt hodet når det er ekstra kaldt.Kjøper du den lengste posen, kan jenta ha den til hun er 3-4år. Kan mao bruke den som sovepose på telttur f.eks ) Anbefales på det sterkeste! Jeg synes voksi er noe moklete herk.
Evelinemor Skrevet 11. august 2006 #14 Skrevet 11. august 2006 Jeg har bestemt å prøve Lammy XL skinnpose i stedet for voksi, etter å ha lest mange debatter på nybaktmamma.com. Den er ikke så stor, og skinnet kan deles helt. Synes voksien virker for stor og for varm, faktisk. Vil jo bruke litt vinterklær også :-)
mamma-1977 Skrevet 11. august 2006 #15 Skrevet 11. august 2006 Signerer *elin* jeg Denne dunposen er helt vidunderlig og utrolig praktisk. Fås kjøpt bl.a. på Babyshop. Voksiposene ser veldig store og klumpete ut og skjønner ikke hvordan det blir plass til den + babyen oppi en hardbag?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #16 Skrevet 11. august 2006 Fikk lyst på denne posen jeg! Er det bar på babyshop dem har den. Noen som vet hvor dem har en slik i Bergen?
mamma070706 Skrevet 11. august 2006 #17 Skrevet 11. august 2006 Kunne også tenkt meg å sett på denne Baby Nest. Er det noen steder en kan se denne posen på nettet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå