Gå til innhold

hvordan skal du føde?


PrincessElisabeth

Anbefalte innlegg

Jeg har rett og slett blitt fødeklar etter å ha kommet inn her på 3 trimester, er ikke så mye mer enn 30 uker på vei og syns nesten det er litt tidlig å ønske en fødsel enda ;)

men nå har da ihvertfall tanken slått meg; hvordan skal jeg føde....?!

syns det ser utrolig behagelig ut i vann, men vet ikke helt om jeg tørr, samtidig er jeg redd for sprøyter så vet ikke om epidural er noe for meg...men lystgass takker jeg ja til, men er også skeptisk til akupunktur...noen som har gode råd eller noen gode ideer...alt er relativt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med æren i behold forhåpentligvis. Har en uggen følelse av at jeg kommer til å gjøre en særdeles dårlig figur på fødestua;)

 

Nei, jeg er førstegangs og vet jo ikke hva jeg går til i det hele tatt. Så min innstilling er å ta i mot den hjelp og de råd jordmor har å komme med også ta avgjørelser angående smertestillende osv etterhvert. For hvordan kan jeg ta stilling til noe jeg ikke vet noe om? Trenger jeg det så tar jeg hva som helst av smertestillende bare det hjelper liksom.

 

Nei, ble ikke noe særlig svar dette her. Men sånn ser jeg det i hvertfall, har ingen forutsetning for å bestemme noe som helst før jeg er i gang og vet hva jeg snakker om.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk det er litt dumt å tenke så mye på det på forhånd, da man lett blir skuffet hvis fødselen ikke går etter planen (og det gjør den ofte ikke!). Det er greit å ha noen ideer på forhånd hvis man ønsker det, men ellers hadde jeg bare tatt det som det kommer og hørt på jordmoren hva hun anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 ganger født på kne hengende over ryggen på fødestolen. Dvs rygg og bak mot jordmor. Skal føde slik 3 gang også. Veldig bra fødestilling siden man får god hjelp av tygdekraften. Kan anbefalles. Har på de 2 første fødselene ikke brukt noe form for smertestilliende. Verken epidural, lystgass eller noe annet. Eneste form for "smertestillende" jeg har tatt i bruk er varmt vann i dusjen. Har også funket meget godt. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forts. fra forrige svar......

 

Men jeg vil samtidig si meg enig i at man ikke kan bestemme fødestillingen 100% før man er i gang. Da vil du finne den fødestillingen som passer best for deg. Vi er alle ulike..... Lykke til igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare ta det akkurat som det kommer. Så lenge jeg blir hørt i det som er mine ønsker der og da, jeg får den hjelpen jeg trenger og føler meg trygg og ivaretatt som fødende, skal jeg være fornøyd. :) Tror ikke jeg kan bli noe bedre forberedt enn det, for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...