Gå til innhold

Er dette modning, tro?


Elle Vilde

Anbefalte innlegg

For ca to uker siden begynte jeg innimellom å kjenne kraftig stikking i underlivet, ofte i kombinasjon med at babyen beveget seg. Har regnet med at dette er et tegn på at babyen er på vei lengre ned i bekkenet. Idag og igår har stikkingen tiltatt og er kombinert med kraftige menssmerter i mage og rygg. Har i tillegg hatt en ubehagelig følelse i bena - føler meg litt kraftløs, liksom. Stikkingen og menssmertene kommer og går, og har innimellom vært så kraftige at jeg har gått og lagt meg. Regner med at stikkingen har noe med livmorhalsen å gjøre, for det er akkurat samme følelse som da jeg brukte spiral, som ikke satt på plass og legen fant den på vei ut av livmorhalsen... (men dette er adskillig vondere...). Er forøvrig 35+6. Kan jeg vente meg fødsel litt før termin eller er dette fullstendig normalt på denne tiden? (Eller er det overhodet ikke tegn på noe som helst?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm.. det er jo normalt! Jjeg er i uke 33 og har det på samme måten.. Forskjellen er at noen går sånn hele 3.trimester, mens andre får det rett før fødsel. Du holder på å modnes hvertfall, men kan nok fint gå til termin likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg begynte tidlig (kanskje rundt uke 33- 34 først) å kjenne kraftig stikking i underlivet og babyen beveget seg masse, sammen med nedpress og kraftige menssmerter i mage/ rygg og nedover i beina (slik kraftløshet som du beskriver). Dette har vart helt frem til i dag, nå er jeg 37+ 5, men var virkelig kraftig for et par dager siden.

 

På meg har det kommet og gått også, vært så vondt noen ganger at jeg også måtte legge meg ned. Jeg tror det er riktig som du sier at stikkingen har noe med livmorhalsen å gjøre, men også noe med at babyen presser seg nedover i bekkenet. Da jeg var på kontroll hos lege for et par dager siden hadde hodet festet seg. Tror at man kan gå med disse smertene frem til termindatoen, jeg har ihvertfall ikke født for tidlig da:)

 

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...