Gå til innhold

skal jeg ringe føden eller? hm...


tulleku *Oda-06 Alma-09*

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor idag, alt var ok - bortsett fra urinen, var nok en uvi... fikk beskjed om å dra til legen imorgen for å få pencilin og dobbeltsjekke at det var det. Hun sa også at grunnen til at jeg har hatt mye kynnere siste tiden var nok denne infeksjonen, MEN nå ikveld... i 1 time nå har jeg hatt så og si regelmessige kynnere.... hver 4.minutt blir magen steinhard og jeg må stå foroverbøyd for at det ikke skal gjøre SÅ vondt.... + at jeg har mensensmerter i ryggen... skal jeg ringe, eller er jeg bæsete nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde ringe for sikkerhets skyld da det er en liten fare for at uvi kan starte fødselen for tidlig, bedre å værepå den sikre siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke allerede har gjort det: RING!!! Som hun over skriver, uvi kan fremkalle premature rier, og da er det greit å få stoppet de fortest mulig + få antibiotika mot infeksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obs ring! Du må nok ha Bricanyl høres det ut som.. ikke artig å få før tiden skal jeg love deg... babyen er altfor liten enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia. Jeg ringte. hadde regelmessige rier og 2 cm åpning. fikk først tabletter for å stoppe riene, men det funket ikke - så fikk jeg noe intravenøst og da stoppet de! Så nå er jeg skrevet ut, skal på kontroll på tirdag, fødselen kan skje når som helst. Idag, eller om 2 uker, eller om 4 uker.... bare vente å se. Bor så nært sykehuset, derfor ble jeg skrevet ut alt idag . Er nesten i sjokk, kom helt overraskende på oss dette. krysser fingre å tær at hu holder seg inni magen noen uker til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ringte og at de fikk stoppet det:) Flott at du ble skrevet ut også da, det beste er jo å være hjemme.

Har vært inne med rier jeg også, så ble litt skremt da jeg så innlegget ditt her om dagen.. Jeg er heldig, hadde ingen modning eller åpning. Deilig å bo nærme sykehuset ja...

Knip igjen litt til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å.. det var bra da...

Lykke til videre.. håper babyen ikke vil komme ut riktig enda da.. for dens egen skyld:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :o) Prøver å knipe i noen uker til...

Det blir lange dager med venting framover... Noen som har hørt om lignende, hvor lang tid det tok og slik før det ble fødsel? Jordmødrene sa jo alt fra en dag til flere uker... så det er vel forskjellig fra person til person. Smøre oss med tålmodighet :o)

Har vært å henta vogna idag iallefall, den var jo såå fin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et sånt barn, mamma rakk akkurat sykehuset før det var for sent. De fikk stoppet fødselen og trøkt meg inn igjen, hehe. Hun lå på sykehuset og ruget på meg i 6 uker, og fødte meg da 1uke før termin:) Kjempeviktig å rekke frem før det er for sent:)

 

Det blir lange dager fremover, vet dette selv. Er jo redd for å føde for tidlig, siden både mamma og søster har gjort det. Skulle tatt seg ut om jeg gikk overtid da... Da hadde jeg blitt lei da:)

Smøre oss med tålmodighet ja, knipe noen uker til. Forresten sa de til meg på sykehuset at det var mer greit å føde etter uke 34 pga respirasjonen er mer i orden da:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, jammen det hørtes jo bra ut - de sa til meg også at etter uke 34 så stoppet de ingen fødseler, da lot de det gå sin gang :o) Er du også sykemeldt?

Blir spennende framover, kan liksom skje når som helst.. Men jeg håper at hun har tålmodighet til å holde seg inne i 3-4 uker til :) Da slipper vi unna mye styr på sykehuset og sånnt iallefall. Hvis hun hadde blitt født nå på torsdag hadde hun mest sannsynlig blitt liggende på nyfødt intensiv i 3-4 uker - og jeg og sambo hadde blitt sendt hjem(vi bor 5 minutter fra sykehuset)... DET hadde vært grusomt.. å dra fra det lille lille knøttet =)

 

Får følge med hverandre da, vi har jo termin nesten samtidig :-)

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenkte du trengte en liten oppmuntring ja:)

 

De slutter å stoppe fødsler i uke 34 nå ja.

Da mamma gikk med meg var de jo mer forsiktige, kuvøseteknologi og alt det der har jo kommet så mye lengre nå.

 

(Mamma mistet dessuten tvillingene sine året før jeg kom, styrtfødsel 2mnd før tiden.. Styrtfødselen var på under 30min, derfor innleggelse, og de passet ekstra godt på henne. Det viste seg at hun hadde en ubehandlet sykdom, og at det mest sannsynlig var derfor hun fødte for tidlig. Da hun hadde ruget ferdig på meg, fødte hun meg på mer normal tid, ikke styrtfødsel, og alle levde lykkelig...)

 

Er sykemeldt pga bekken, vært det lenge, men hadde nok blitt sm pga dette hvis ikke tenker jeg.

Jeg hadde ikke åpning, takk gud for det, og kan gjøre det jeg vil. Det er bare det at det er søren meg ikke mye... Har så mye sterke kynnere at jeg er helt støl og har vondt i magen. Frister derfor ikke med så mye fysisk aktivitet.

Frister ikke å måtte føde enda, bor 5 min fra sykehuset, men de har ikke prematuravdeling, så må reise til neste sykehus hvis jeg føder nå. Slitsomt med pendling og kuvøsebarn, og måtte dra fra barnet sitt ja.. Ruge noen uker til ja:)

 

Hvor mye begrensninger har du fått av legen? Vi får følge med på hverandre, spennende fremover, ikke sant?

Klem:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde litt forurensning i en urinprøve for mange uker siden og da sa jordmor at det KUNNE være uvi, men at det var svært sjelden man ikke merket noe... så jeg tviler på det egentlig. Da er det i så fall i en så mild form at det ikke er noe å bekymre seg for. Men hvis man løper ofte på do, har vondt når man tisser eller har blod i urinen skal man være obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk! Løper på do gjør jeg jo ustanselig. men ikke vondt eller noe. De ser det vel da når du er til kontroll og leverer urinprøve. Takk igjen for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. De ser det på urinprøve ja... dessuten gjør det vondt å tisse. Som å tisse små glassbiter - au au. På do ustanselig jeg også...særlig nå som det bare er en uke til termin. Tror han bruker blæra mi som boksesekk eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj - har ikke sett dette innlegget før nå! Håper det går bra med deg, tulleku, følger jo litt med deg siden vi har samme termin :)

 

Jeg fikk påvist hvite blodlegemer i urinen på torsdag, de skulle sende til dyrking pga mulig UVI.. har også tildels sterke kynnere i perioder, men det varierer litt fra dag til dag... vel, det går vel bra her - litt tidlig å tenke på fødsel ennå, kjenner jeg!! vi har jo tross alt 2 mnd igjen... håper din lille holder seg der inne en stund til iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk ikke merket noe til at jeg hadde UVI... var hos jordmor på torsdagsmårran, og hun så det på urinen da - og ba meg dra til legen dagen etterpå for å få meg pencilin kur. (Noe jeg ikke rakk, siden jeg på torsdagskvelden dro til sykehuset) Først på fredagsmorgenen begynte det å svi når jeg tisset...

men det var nok UVI`en som hadde satt i gang riene.

Hele denne uken har jeg hatt forsåvidt også hatt veldig mye kynnere, men det kan man jo ha uansett, egentlig :o) trenger ikke være starten på noe, er jo bare livmoren som gjør seg klar.

 

 

Har forresten fått alle slags begrensninger hos legen; ikke gå, ikke løfte, egentlig bare sitte/ligge i ro. Har lånt meg en god del DVD`er og ei tykk bok + at jeg strikker litt beibitøy... også har jeg jo heldigvis BIM! hehe.

Jeg bor i Tromsø, så prematuravdelingen her er jo landets beste - så jeg er ikke så engselig sånnsett.. men jeg ser jo helst at jeg får være gravid i noen uker til :o)

 

Jeg har ikke gått på pencilin i voksen alder før, og jeg synes det lukter fælt av hele meg... sånn medisin-lukt... holder på å bli sprø, går å smører meg med kremer og skrubber meg med såpe i ett.. æsj =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sizza, har en kommentar til innlegget ditt litt over her. Det er MEGET vanlig at man kan ha urinveisinfeksjon i svangerskapet uten å ha symptomer. Selv gikk det så langt at jeg ble lagt inn på sykehus med nyrebekkenbetennelse, da jeg hadde gått med urinveisinfeksjon i ukesvis uten å merke noe. Dette er en av grunnene til at man leverer urinprøve gjennom hele svangerskapet. Veldig viktig å være obs på dette, da en nyrebekkenbetennelse kan være skadelig både for mor og barn. Så du er nok blitt feilinformert. Ikke meningen å irettesette deg eller noe, men det er så viktig at jeg ikke ville la det stå ukommentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer deg her jeg.. hehe:D Jeg hadde ikke noe åpning, men dem sa liksom at jeg kunne få idag, om noen dager, uker, men tvilte på ho ventet til termin med å komme ut. Og dem sa det går HELT bra om hu kommer nå:) Heldigvis=)

 

Jeg bor langt unna sykehuset ( 3 kvarters kjøring :( ) - Tønsberg - Sandefjord. Men, jeg ble skrevet ut =) og lovte å komme tilbake hvis jeg fikk rier igjen..

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er jo nærmere uke 34 enn meg :) De så helst at jeg klarte å knipe til uke 34... (torsdag om 1 1/2 uke) Men jeg skal inn på fødepoliklinikk på kontroll på tirsdagen, får vel vite mer da:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...