Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Er det noen som er begynt med dotrening? Tar gjerne imot gode råd/tips til hvordan man tar fatt på dette. Min datter er begynt å si fra om at hun tisser og bæsjer, men hun gjør det like etter at hun har gjort det i bleien. Ikke varmt nok til å springe ute i bare trusa her hvor vi bor...
Gjest Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Det finnes nå egne dotreningsbleier. Denne bleien skal fungere på den måten at barnet ikke blir helt tørr etter å ha tisset i den, slik at barnet skal huske at "tisser jeg i denne bleien blir det vått- vill heller gå på do". Jeg venter med dotrening til 2 år. Har prøvd litt med potte nå (han er 17mnd), han hater det. Så her virker det nesten mot sin hensikt.
Gjest Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Snuppa er to år om to uker. Vi har innimellom, siden hun var litt over året, oppfordret til å gå på potta men hun har tydeligvis ikke vært klar. Vil ikke sitte der uten klær. Hun sier også ifra når hun skal bæsje, men vil da henge på mamma eller pappa og kose samtidig (Mye snodig de har for seg disse søte små). Vi kjøpte doring for et par måneder siden, og den vil hun iblant sitte på. Jeg spør henne hver morgen og hver kveld om hun vil tisse eller bæsje på do. I går morges tisset hun i do!!!! Hurra. Og i dag gjorde hun det samme. Smilte fra øre til øre og mamma klappet og skrøt ) .Prøvde å trykke også. Prompet så det gjomet i doen, hi hi. Tror bare du må gå forsiktig frem, og føle deg frem om hun er klar eller ikke. Hvis hun vil sitte på potte, kan du jo sette henne på den hver morgen og kveld, og evnt. hver gang hun har spist. Syng en sang eller les en bok el. for å få henne til å sitte litt lenger.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Jeg begynte først med å lese bok til henne om emnet. Gjorde vel det i noen uker, tror jeg. Dette for å forberede henne mentalt på bleieslutt. Så tok vi frem potten og hun fikk sitte på den hver kveld, akkurat slik som i boken. Noe hun syntes var veldig stort :-) Det gikk noen kvelder uten resultat. Jeg passet på å snakke positivt om potten, bleieslutt og det å bli stor jente. Så tisset hun en kveld og det var stort både for henne, pappaen og meg selv ! :-) Jeg økte treningen med å la henne sitte på potte om morningen også. Etter hvert tok vi av bleien når hun var hjemme. Hadde en del uhell, men bestemte oss likevel for å slutte med bleien helt (bortsett fra om natten) og lot det stå til. Tok med doring og kleskifte når vi skulle på kjøpesenter og på besøk. Hadde en del uhell, men det gikk seg til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå