Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Jenta mi har hatt innkjøring i barnehagen denne uken. Jeg synes det er så vanskelig, for hun går ikke ennå, og derfor er mye frustrert. Ikke vil hun sove noe særlig i barnehagen heller, selv om det har gått litt bedre. Da jeg kom i dag, spurte jeg hvordan det hadde gått etter at jeg gikk. (Hun hylgrein). De svarte at det hadde vært en del grining, men at det hadde virket som om hun var mest sint da det ikke kom noen tårer, og derfor hadde de bare oversett henne. Jeg reagerte litt på dette. Hun er 14 mnd. og selv om hun virker sint, så er jo det også en måte å uttrykke fortvilelse på og derfor burde hun vel få trøst og oppmerksomhet, selv om det ikke kom noen tårer. Barnehagetanten har god erfaring, så jeg er litt i tvil. Hva mener dere ?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 IJøss... Sinne er da en helt legetim følelse. Synes ikke man skal la barna håndtere så sterke følelser helt alene. I vår barnehage prater de litt med de som er lei seg/sinte og prøver å avlede.
Crazy mama Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Ærlig talt, dette hadde jeg reagert VELDIG på, og dermed sagt ifra!! Jenta mi går heller ikke, og det syns jeg er ett minus da hun er i en bhg med flest store barn. Skjønner barna blir frustrert når de ikke kommer seg opp i høyde med de andre barna, jenta mi reagerer feks med å ikke ville i sandkassen eller på bakken ute. Hun vil kun sitte i vogna og se på de andre. Heldigvis har vår tilvenning gått veldig bra, hun blir tatt godt vare på. Jeg blir roligere for hver dag, hun begynte på mandag. Syns det høres rart ut at de overså jenta di fordi det ikke kom noen tårer. For meg er det rett og slett uakseptabelt å overse ett så lite barn når det viser sterke følelser, og sannsynligvis er utrygt. Hun er jo vant til at mamma kommer og trøster, derfor må jo følelsen av å bli oversett skape veldig utrygge følelser. Nei vet du hva, det der syns jeg virkelig at du må påpeke til bhg.personalet. Kreve at de tar jenta på alvor. Huff, jeg kjenner jeg bli veldig sint nå!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Takk for svar! Skal ta det opp med personalet på avdelingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå