Gå til innhold

Hva syns dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen venner av foreldrene mine har en datter som er 19 år. Hun er sammen med en fra et afrikansk land, som har vært her i Norge som asylsøker. Han har fått avslag på asylsøknaden sin, og ble utvist til hjemlandet sitt med politieskorte og minst to års innreiseforbud til Norge.

Saken er at denne jenta ble gravid rett før han måtte reise. Dette var planlagt, for at han skal komme tilbake til Norge. Foreldrene er veldig mot dette, og mener at datteren ødelegger livet sitt på denne måten. De har sjekket regelverket, og når man har blitt utvist må man søke om innreisetillatelse, og det kan man først få etter to år.

Hva syns dere? Er det greit å bli gravid med sånne hensikter? Er dette et "pro-formabarn"?

Av hensyn til denne familien signerer jeg uten nick denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er greit å bli gravid av sånne hensikter- hvorfor giftet de seg ikke da? Hadde vært bedre det, da hadde han kanskje fått bli her og?? Hvordan vet jenta at hun ikke blir brukt og kommer til å sitte alene med barnet etter 3år(eller 5 om han ikke får komme før om 2år).

Nå sier du at du at dere har sjekket regelverket og at det er 2år til han får komme, kan stemme det, men UDI gjør mye rart noen ganger!

Mannen min var her med falsk ID, han ble utvist fra Norge på flyplassen når han skulle til hjemlandet sitt på besøk. Vi giftet oss der nede, og søkte famgjenforening. Da måtte han oppgi den riktige fødselsdatoen sin. Og det hadde ingenting å si! Hverken at han hadde oppgitt falsk ID eller blitt utvist på flyplassen! Rare regler de har...

Begrunnelsen jeg fikk for det var at det var en annen sak nå som det var fam.gjennforening. Men anyway, trodde ikke de tok så lett på at noen hadde gitt falske opplysninger og falske papirer?!

Skrevet

Jeg syns ikke det er greit å bevisst bli gravid med sånne hensikter hvis det er den eneste grunnen til at man blir gravid. Hvis man ikke egentlig vil ha barn, blir det feil for meg å få det i en sånn situasjon. Særlig også fordi alt rundt er så usikkert. Det er jo faktisk ikke sikkert at han kan komme hit selv om de skal ha barn sammen, det er jo opp til UDI.

Samtidig ble jeg uplanlagt gravid med min samboer, og han har familiegjenforening med barnet, ikke med meg. Så i teorien kunne han ha blitt kastet ut hvis det ikke hadde vært for vårt felles barn (da hadde vi nok giftet oss da men...). Men likevel, å bevisst planlegge dette er noe jeg ikke kunne ha gjort i hver fall.

Skrevet

hun er jo tydeligvis utrolig glad i han da siden hun vil få et barn med han for å få han til norge igjen!

selv gifta vi oss for mannen min ikke fikk opphold....ei uke etter vi gifta oss fant jeg ut at jeg var gravid.

vi har vert sammen i 6år og gift i 4,5år venter nr.2 og han har enda ikke gådd fra meg for opphold!! så tror den jenta egentlig får følge sine følelser....det pleier å være det beste..denne mannen hun er gravid sammen med har tvilsomt tvunget henne til å bli gravid!

jeg var 18 da jeg gifta meg med mannen min!

man er ikke små barn som ikke vet hva man gjør man er fullt klar over det! og om han i verstefall skulle forlate henne etter noen år...ja så ble barne dems planlagt for mamman elsket iallefall pappan!

Skrevet

Mannen min ble sendt ut av norge da jeg var 17 år. da hadde vi vært sammen i 7 mnd. har hadde søkt asyl og fått avslag to ganger. han ble sendt tilbake til tyskland der han hadde vært før han kom til norge. Han visste ikke om han kunne komme tilbake...men han kom inn med falsk id. og oppholdt seg her noen mnd,før han tok kontakt med en advokat. advokaten mente han kunne søke asyl på nytt, og det gjorde han. Vi giftet oss med en gang da, fordi det ikke var lenge til det oppholdet gikk ut...tror hun følger hjertet sitt....vi prøvde også å blir gravid da jeg var 17 for at han skulle få bli her, og jeg var for ung til å gifte meg.

Skrevet

Hvor gammel er mannen? Jeg vet hvordan jeg var da jeg var 19. Jeg kommer fra asia og kjenner lite til afrikanske kulturer og jeg vet ikke om disse to elsker hverandre men jeg må bare si at norske jenter er ganske naive og de bør bruke noen år før de gifter seg med menn fra andre kulturer. Hvis de er forelsket i hverandre hvorfor bli gravid før han kom tilbake til landet?

Skrevet

Så lenge de er forelsket og følger sitt hjerte må alt gå bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...