Gå til innhold

uke 32, hodet festet, 1 - 2 cm åpning, veldig til press på bekkenet


oisann

Anbefalte innlegg

jeg er flergangsfødene og var på time hos lege i dag. Mitt symfysemål er nå over den "grønne normalen" ved fødsel og jeg har veldig til press nedover. Det er som om barnet gnikker hodet ned i bekkenet mitt. Legen konstaterte at hodet var festet og at jeg hadde 1-2 cm åpning. Hun sa at jeg sikkert kom til å føde før tiden og gjerne en måned før. Jeg blir jo nysgjerrig på om andre har opplevd det samme og om de da fødte før terminen? Det sies og at det ikke er normalt at hodet fester seg hos flergangsfødene??? Uansett gleder jeg meg til lille nurket kommer om det er 1 måned før eller 14 dager over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har ikke opplevd det før, men lurer bare på noen ting. Jeg er 30uker, og de to siste ukene har magen sunket veldig ned. Det presser veldig ned mot bekkenet, og når den lille beveger seg gjør det nesten vondt. har mye kynnere som er kraftige, men ikke vonde. skal ikke til jordmor før om to uker til, så jeg får vel vite mer da.

Sjekket hun åpningen pga at ungen var festet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg har gått i to uker nå det. Jeg sa til legen at jeg rett og slett føler at hodet holder på å murre seg gjennom bekkenet. Hun sa hun ville sjekke om det var åpning noe det var og som igjen er normalt når en har født før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men jeg er også i uke 32 og har samme symtomer som deg. Skal til jordmor til tirsdag og da kommer hun nok til å sjekke om kynnerne/menssmertene og presset mot bekkenet gjør utslag på åpningen... Jeg er annengangs og hodet festet seg "tidlig" sist og jeg var moden og hadde 1cm åpning noen uker før termin, men fødte ikke normalt, ble keisersnitt!! Jeg blir jo derfor førstegangsfødende... hm...nå er jeg spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her faktisk! Ble skikkelig bekymret når legen sa jeg hadde begynt å åpne meg.. Ringte en venninde av meg som også er lege, og har født flere barn.. Hun sa det var normalt for flergangsfødende å åpne seg tidlig.. og at hun hadde gjort det med alle sine, men likevel gått over tiden.. MEN at det kunne bety at jeg burde ta det med ro frem til uke 36, fordi at så lenge jeg kjente at hode boret seg vei nedover, ville det bidra til ytterligere modning.. Og å føde før termin er ikke særlig gunstig for barnet, selvom mor er aldri så lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...