Gå til innhold

Hvor mye går man ned i vekt etter fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå sånn på tampen av svangerskapet (uke 35) har jeg lagt på meg 19 kilo og føler meg som den bolla - men det gjør vel de fleste? ;)

Bekymrer meg imidlertid for hvordan det blir etterpå. Hvor mye kan man regne med å gå ned etter fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sist gikk jeg opp 27 kg (enormt) hadde 2 i ødem på slutten, men likevel...huff.

 

da jeg kom hjem fra føden var 14 kg forsvunnet, desverre stoppet det der, men det er en annen sak.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 17 kg sist, og gikk ned 19-20 kg i løpet av ammeperioden, så nå er jeg ikke så bekymret for vekta. Men det er sikkert veldig individuelt, og hvis man ikke ammer kan man vel ikke regne med å gå ned så mye kanksje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilli

jeg fullammet til poden veide 12,5 kg og ammet videre til han var nesten 2 år. først etter at jeg sluttet å amme begynte vekten å synke. Jm fortalte at dette var veldig normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ammet guttene i 8-9 mnd og gikk nesten ikke ned noe.gikk opp 20-25 kg med de.nå har hadde jeg lagt på med 3 kg og har mistet 12 kg så alt er relativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 17 kilo forrige gang. Ikke noe vann - bare baby, fostervann, morkake og fett :o) Rett etter fødselen hadde jeg gått ned en del av det, men det tok ca. 3-4 måneder før jeg var like slank som før. Etter 4 måneder veide jeg mindre enn før jeg begynte graviditeten. Mulig det var ammingen som hjalp til. Vekten normaliserte seg etterhvert opp imot det jeg veide før graviditeten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk opp 12,5 kg i sist svangerskap og gikk på vekta dagen etter fødsel. Jo da, 10 kg blåst vekk etter 30 timer med rier....... ikke verst d.... De neste kg forsvant i løpet av de første seks ukene med amming. Da var jeg normalvektig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som livmme høygravid, jeg er normalvektig igjen nå, seks uker etter fødselen. Hadde gått opp 13 kg, 12 av dem er borte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 18kg, tok av meg 20.. Var veldig fornøyd med det :) Å jeg trente ikke eller noe, gikk bare tur med den lille, å spiste snop på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kg. Det var jo ganske mye, men jeg hadde endel ødem på slutten.

Jeg gikk ned 12 kg innen ett par mnd, men så var det stop en stund...

måtte jobbe endel med de siste 5 særlig, men innen ett år var jeg ved normalen igjen.

Jeg tenkte på forhånd at jeg er sikkert sånn som raser ned igjen (har hatt høy forbrenning før), men dengang ei.

 

Det er nok veldig individuelt dette.

Denne gang ligger jeg 4 kg under skjema ift forrige gang, så jeg regner med at vekta blir match litt kjappere denne gangen..

 

Lykke til og kos deg med baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...