Gå til innhold

Er det vanlig at babyens hjerteslag går ned mot slutten av graviditeten?


Winterlady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja, legen fortalte at etterhvert som babyen vokser, vokser også hjertet og blir mer effektivt. Så det trenger ikke slå så hurtig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby sine hjerteslag er akkuratt det samme som det har ligget på hele tiden, nå er jeg 3 uker fra termin. (mellom 146- 156)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i motsatt tilfelle; om hjertet fortsatt slår fort, betyr det at noe er galt tro? Hjerteslag på babyen min er fortsatt høy...og jeg er ikke langt fra termin. Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 3 sept og babyen har fortsatt hjerteslag på 150. Regner med at jordmor ville sagt noe om det var for høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at babyene ofte blir litt stresset når vi er på kontroll, så noen ganger er pulsen litt høyrer enn vanlig hos dem. men det er helt normalt og ha opp mot 160 i puls.

 

på sparketester jeg har tatt, har pulsen variert fra 115-160 i løpet av 30-40 min. og det var visst topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar, godt å høre, nå ble jeg beroliget fordi sist gang jeg var på kontroll (det var i går) så var det faktisk 156. Tidligere fra begynnelsen av svangerskapet har det vært et sted mellom 146- 156 hver gang. Det kan jo være at babyen blir litt stresset på kontroll. Så lenge det er normalt er jeg glad og fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror babyen kjenner doppler-apparatet (eller hva det nå heter) ganske godt og blir stressa av det. Men så lenge hjertelyden ligger innenfor normalen er det vel uansett ikek noe å bekymre seg for tenker jeg. Hos meg var hjertelyden den samme for to dager siden som for 14 dager siden (146).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...