Gå til innhold

utbetaling fødselspenger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Min permisjon begynte mandag denne uke og samtidig ble mitt arbeidsforhold avsluttet. (Hadde bare vikariat)

Jeg har termin 31 aug og da jeg ringte trygdekontoret fikk jeg beskjed om at første utbetaling skjer 30 september. Synes dette høres rart ut for å ikke snakke om at det setter meg i økonomisk klemme. Har dere andre som har gått ut i perm fått samme beskjed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg har det likedan. det er siste lønning fra jobben i morgen... de betaler på forskudd, mens jkeg får fra trygdekontoret da i slutten av september fordi de betaler på etterskudd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener du burde hatt først utbetaling 31/8 pga man ska jo ta ut perm 3 uker før termin, og disse tre ukene skal man jo også ha penger for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Jeg fikk siste lønn 20.juli, og får første utbetaling av trygdekontoret 25. august.. Det er jo så og si den samme lengden mellom vanlige lønninger...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fortsatt utbetalt fra min arbeidsgiver som får tilbake fra trygdekontoret, så jeg regner ikke med at jeg kommer til å få problemer. Men om jeg derimot ikke får noen penger utbet fra arb.giver ved slutten av aug, da lurer jeg litt.

Er det slik at de fleste her får penger utbet rett fra trygdekontoret? Trodde det var vanligst at man fortsatt fikk utbet fra arb.giver og at de får igjen fra trygdekontoret....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er vel det mest normale dersom man går ut i permisjon fra en jobb som man skal vende tilbake til etterpå. Men i mitt tilfelle ble arbeidsforholdet avsluttet da jeg gikk ut i permisjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk ut i permisjon 9. august (3 uker før termin), snakket med trygdekontoret uka før og da sa de at jeg ville få utbetalt 30. august. Det blir tydeligvis spennende å se hva som skjer ut i fra de forskjellige svarene dere har fått....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg går ut i permisjon mandag 21. august og har fått beskjed fra trygdekontoret om at første utbetaling kommer ca 20. august (dvs 18.august er utbetlingsdatoen, da 20 er en søndag).

Da skulle jeg visst få for de dagene i august som jeg er i permisjon.

 

Dere som får første utbetaling såpass seint etter dere går ut i permisjon, dere får vel en del penger etterbetalt? Syns det er dumt og lit rart at det tydeligvis er veldig varierende praksis fra trygdekontor til trygdekontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei takk for alle svar. Merkelig med så ulike utbetalingsdatoer og svar fra samme statlige bedrift. Jeg sluttet som sagt og gikk i perm 6 aug så jeg får lønn for en uke etterbetalt idag. Hellt katastrofe da å ikke få penger før september.men men......

Det er da mer fødsel jeg fokukserer på fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ut i permisjon 29.juni, og fikk første utbetaling 27.juli.

Har ikke termin før 1.sept, men gikk tidligere ut i permisjon.

 

Du får nok da etterbetalt for de 3 ukene denne måneden + hele september, i slutten av september. Men synes det er rart.

Saksbehandleren jeg hadde sa at dersom det tok tid å få ferdigbehandlet søknaden, så skulle hun utbetale samme dag alt var i orden- uansett om det var i begynnelsen av august eller før..

Ulikt servicenivå tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...