Gå til innhold

ul i dag...lite magemål--- bekymret...


curly sue

Anbefalte innlegg

Var til kontroll i dag, ca 37 uker på vei, skulle sjekke om han lå i seteleie, heldigvis ligger han rette veien med hodet ned...:) Men så målte de for å finne ut hvor stor han var, og hodeomkretsen var helt gjennomsnittlig, men magemålet var under gjennomsnittet... Blei tatt inn til måling av navlestrengs gjennomstrømning, og også dette så fint ut..På ul skjemaet står det vektestimering minus 17,5 %

 

Babyen var vital og beveget seg fint, og gjorde pusteøvelser, så alt så jo egentlig fint ut...De sa at om jeg gikk til termin, så ville han bli ca 3,5 kg, og det er jo ganske normalt... LIkevel ville de ha meg til ny kontroll om to uker for å følge med på veksten...Så jeg føler jo at ikke alt var som det skulle...Sitter igjen med en litt urolig følelse...Noen beroligende ord til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aller mest sannsynlig er det ingen ting, men sykehusets strenge rutiner for å avdekke forholdsvis sjeldne problemer:)

Prøv heller å sette pris på at du blir tatt godt vare på? Ikke alle gravide her inne som får nok kontroller og oppfølging vet jeg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat same beskjed som deg... min gutt har også litt lite magemål, men så lenge han har en jevn vektøkning så er det ikke farlig.. Var på kontroll igjen nå på mandagen som var og vekta hadde steget fra 2,2 til 2,9 kg på to uker.. Vekta på gutten min er blitt estimert til 3,5 kg ved termin :D Ikke noe å bekymre seg over! BAre gutten din legger på seg jevnt så er alt bra. Man får jo bra oppfølging! Lyke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg reagerte akkurat som deg, ble veldig engstelig. Har også fått estimert gutt til 3500kg. Det er 200 gram under gjennomsnitt. Min lege har brukt gamle skjema for bpd og mad. Hva er deres mål fra ultralyd?

Jeg tror også at det er en god rutine at vi får komme inn og bli fulgt opp. Desverre er ikke alle leger gode til å kommunisere med oss og skaper flere spørsmål og bekymringer. Stol på din kunnskap om sparkemønster, bevegelser, tidspunkt for dette og at dette indikerer at alt er vel selv om gullet er liten.

stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...