eina Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Hei Kan man ta disse ukene sammen når som helst i perm. perioden, eller bare i begynnelsen?
Tjatjo Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Man bruker den som man ønsker slik jeg har forstått.
mamma til lillegull Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Dette lurer jeg også på. Er det slik at f.eks. pappaen kan ta av disse ekstra 7 ukene etter fødselen for å være hjemme med meg , altså slik at vi er hjemme begge to i starten ?
Gjest Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Hei!! Denne måtte jeg bare svare på altså!! Har tv på 9 mnd nå, så jeg hører vel ikke til her.... Men her overførte vi mine eksta syv uker til far slik at han var hjemme de første 7 ukene etter vi kom hjem fra sykehuset. Det er virkelig og anbefale, vi er veldig glade for at vi ved en tilfeldighet opptaget på nettet at vi kunne gjøre det slik!!( dårlig info på trygde.kont. her...) Er jo ikke til å komme unna at det er litt uvant i starte med to små..... Kjekt og kunne la storesøster få korte dager i b.hagen, kjørte og hentet når det passet oss slik at hun fikk lekt litt med andre barn og kost seg i ro og mak med oss hjemme!! Har hatt 80 % lønn, men disse syv ukene savner jeg ikke når jeg først har kommet så lang, skal man være hjemme etter endt perm får man jo kontantstøtte fra mnd etter barna har fyllt ett år! Lykke til!
Hennika Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Det er opp til dere når og hvordan dere skal ta ut de ekstra tvillingukene. Vi valgte å bruke den i forlengelse av min, men det er ikke en løsning jeg vil anbefale. Jeg var alene med ungene på dagtid fra de var 14 dager gamle, og hadde ikke kommet meg etter svangerskap og fødsel. Men på tidspunktet våre to ble født hadde vi rett og slett ikke økonomi til å la samboeren min gå hjemme så mange uker på 80 % lønn. Om dere har mulighet, ville jeg definitivt hatt far hjemme de første ukene etter at dere har kommet hjem fra sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå