Gå til innhold

Dere med halsbrann: hva bruker dere?


Bilba og gutta :)

Anbefalte innlegg

Gaviscon tyggetabletter har funka på meg hittil, men nå har halsbrannen blitt så sterk at ingenting hjelper virker det som...

Har smerter fra øverst i magen og det brenner oppover mot halsen. Klarer ikke ligge, ikke en gang med masse puter. Har hørt at pepsi duo tablettene hjelper bedre, men det står på pakka at man ikke skal bruke de under graviditet. Noen som allikevel gjør det i samråd med lege?Gode råd tas imot med stor takk!

 

(love hearts, melk og mandler funker heller ikke....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg drikker Gaviscon i flytende form istedet for å tygge tablettene. Har med meg flaska overalt. Dette helper for meg iallefall, da gavisconen kommer rett ned til magen og legger seg som et lokk over. Halsbrann er pyton og skikkelig vondt i de værste periodene, føler med deg!!! Gleder meg til etter fødselen og halsbrannen skal bli borte!

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tygger Gaviscon tabletter. Har med meg de overalt, har nemlig mye halsbrann...hadde det sist også, så jeg er vandt med det... Da drakk jeg mest melk, noe jeg gjør denne gangen og, men ikke så mye. Men det hjelper:) 3,5 mnd igjen, halsbrannen og ødemer bir bare verre for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende Gaviscon funker som regel, bortsett fra de værste dagene, da er det ingen ting som virker...dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På apoteket anbefaler de også link, tyggetabletter. Tror også det finnes som mixtur. Helt trygt for gravide. Da jeg kjøpte en pakke med pepsi duo til samboer, så sa de på apoteket at de håpte disse ikke var til meg. For da hadde de noe annet. Hvis du er usikker så spør på apoteket, mulig det finnes flere typer å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaviscon hjelper meg av og til, men bare i korte peroider. Bruker samarin, det hjelper noen ganger bedre.

 

Ang Pepsi Duo: Skal IKKE brukes av gravide. Den hjelper mot magesyre, men når vi er gravide er det ikke for mye magesyre som er plagen, men at den ikke holder seg nede. Derfor bruker man Gaviscon, for å lage et slags "lokk" mellom magesekk og spiserør. Eller noe sånt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd det meste og det eneste som hjelper på meg er titralac. det står ikke noe om at gravide ikke skal bruke de men de er ikke for mennesker med nedsatt nyrefunksjon og de brukes jo mer når man er gravid. jeg fikk lov av legen å bruke de.... ellers vet jeg ikke hva jeg skulle gjordt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Samarin og Nyco... Ikke alltid de fjerner halsbrannen helt, men de demper den iallefall for en liten stund :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også titralac, funker hekt fantastisk.

Har man nedsatt nyrefunksjon når man er gravid da....? Det visste ikke jeg, men det står jo at gravide kan bruke de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei det ble vel litt feil formulert.... men nyrene jobber mer når man er gravid... det er ihvertfall hva legen min sa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips alle sammen...

Jeg har nå vært på apoteket kjøpt Link tyggetabletter. Nyco, melk, love hearts osv funker ikke lenger desverre. I natt sto jeg opp kl 2 og klarte ikke å legge meg igjen før 7, så det begynner å bli ganske ille. Får håpe Link hjelper...hvis ikke skal jeg kjøpe titralac i morgen. Gaviscon lager et lokk som så mange sier, men problemet er at det ikke går helt ned i magen...bare legger seg som et lokk over. Krysser fingrene for at denne natten blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at veldig mange sverger til Love Hearts mot halsbrann, men jeg tenker litt på at innholdet i de er vel ikke veldig bra i "store" mengder? Mener å ha lest et sted at det er et av de mest kunstige godteri man kan putte i munnen. Med tanke på at mange mener man skal holde seg litt unna kunstige søtningstoffer og skumle e-stoffer i graviditeten er vel kanskje lovehearts ikke helt å anbefalle?

 

Jeg har ikke veldig peil, men velger å ikke gomle de med tanke på alt det kunstige... synes det er litt skummelt... mulig jeg er hysterisk men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til akupunktur jevnlig, og det hjelper også mot halsbrann, i tillegg til bekkenløsning, søvnvansker, kvalme og andre svangerskapsplager. Anbefales!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at en rå potet skulle hjelpe. Har prøvd det, og det hjalp der og da ( vet ikke om det var psykisk)

Snakket også med legen min og hun anbefalte å spise små mengder av gangen og ta noen tabletter hun hadde brukt som virket veldig bra ( jeg fikk desverre ikke med meg navnet)

Men spis en liten rå potet! Da får man stivelse i magen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...