Prinsesse vilikke... Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Hei. Vi har tenkt å avvenne dattra vår med mat om natta. På helsestasjonen sa de at det enkleste var å flytte henne inn på eget rom og at far lå der til hun klarer hele natta alene..... Men... hun er "bare" 6 1/2 mnd, og vi vil ikke ha henne på eget rom enda.... Så vi tenkte at jeg flytter ut og at de ligger igjen på rommet vårt, og når hun klarer hele natta igjennom så flytter jeg tilbake. Er det noen som har gjort det slik? Eller noen med litt erfaring som kan hjelpe meg litt?
Mistet den ene + feb 2010 baby Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Dytter litt på denne jeg......
Prinsesse vilikke... Skrevet 10. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2006 dytter litt siden vi skal starte imorgen og jeg har lyst på noen svar:)
ஜBettyPஜ Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Hvorfor ikke flytt henne på eget rom? Hvorfor må babyene ligge på samme rom som mor? Bortsett fra praktiske årsaker sef. Min lille har ligget på eget rom siden han var ca 4 mnd. Han er mye roligere, og vi har kuttet maset på natten drastisk! Han vil fortsatt ha mat en gang om natten, men det synes jeg er greit! Han er 5 og en halv mnd nå. Jeg har en stol på rommet han som vi bruker når jeg ammer. Legger han i fra meg etter rapen, og går ut. Han kan ligge litt å prate, men sovner igjen raskt. Snakket med helsesøster før vi la han på eget rom. Hun støttet meg 100% Vi lukker til og med dørene i mellom. Rommene er vegg i vegg, så hører godt når han våkner. Pappan har vekkeklokka på til kl 0600, så da slipper han å våkne av den. Vet ikke om det var mye hjelp i dette, men min erfaring er i hvertfall god ang. eget rom! Lykke til!
Prinsesse vilikke... Skrevet 10. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2006 vil ikke flytte henne på eget rom enda fordi rommene ikke ligger vegg i vegg og iflg forskning på krybbedød er det tryggest å ha de på foreldrene sitt rom til de er ett år.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Vi gjorde det sånn at jeg flyttet ut. Jeg sov på eget rom i 1 uke, det var deilig å sove hele natten i strekk. Nå håper jeg hun begynner å sove hele natta, sov fra 20 til 06.15 i natt. Det er 2 uker siden vi begynte
Vertigo Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Har egentlig ikke så mye å komme med siden jeg ikke har avvent noen på natten ennå... Men vet at Midimellomklinikken anbefaler at mor tar seg av nattavvenningen selv, siden det blir voldsomt for babyen å "miste" både mamma og puppen samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå