Gå til innhold

broren hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og hans bror har alltid hatt et veldig tett og nært forhold til hverandre, skulle tro at de er tvillinger!Jeg synes det er helt greit at de to er gode venner, at de hjelper og stoler på hverandre.Men problemet er at nå som vi har fått barn for 1 måned siden, så føler jeg at han er mere sammen med hans bror enn han er hos oss. Mannen min sier selv at han er veldig preget av de enorme forandringene i livet vårt, at han trenger tid til å fordøye alt. Jeg tror at det å være så mye med broren er på en måte en virkelighetsflukt for ham. Han er jo glad i babyen, men synes det er veldig slitsomt å ikke få nok søvn og når babyen gråter og sutrer så mye. Problemet mitt er at jeg føler at han er nærmere knyttet til broren enn til meg. Jeg vet at han snakker med ham om våre private ting, som når vi krangeler, økonomien vår...osv og det irriterer meg. Mens han vil aldri avsløre noe for meg om broren, det er som om han beskytter ham. Jeg liker ikke broren hans fordi han er en veldig lukket person, ser kun det negative hos alle mennesker, er skikkelig grinebiter, 30 år og ingen venner, ingen kjæreste. Har hatt kun et avstandsforhold i løpet av sitt liv. Ingen er god nok for ham, og han påvirker mannen min som egentlig er veldig utadvent og sosial, til å trekke seg unna andre folk. Og jeg vet at broren hans forteller han om alle de feilene jeg har og fyller hodet hans med mye rart. Hvordan skal jeg få broren ut av vårt privatliv, uten at mannen min blir bitter på meg og tror at jeg vil komme mellom de to?

sorry dette ble langt, mye frustrasjon som har samlet seg opp

takk for at du leste

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er glad å se at det ikke bare er jeg som sliter med sånt prob , jeg tåler ikke trynet til boreren til samo lengre. det jeg har prøvd å gjøre er å flytte med sambo og barn et til et annet sted i landet for å gå på skole , for de da kan de ikke være sammen så mye, og menn gidder vanligvis ikke å prate så mye på telf ak heller. virker som det hjelper når vi er der vi bor, men når vi kommer tilbake så er det samme leksa igjen og broren hannes virker ganske desperat ( han er sjalu på meg og våres barn mente at vi tok fra han broren hannes). vi flytter hvertfall ikke hjem igjen før jeg merker at ting forandrer seg.det passa hedligvis for oss å gjøre det sånn.

ikke vis mannen din at du prøver å gjøre noe for da er det bare du som får skylda og da kan det ende opp med at mannen din tyr seg ennå mer til broren sin. du må nesten tenke på at svogeren din er som en slags fiende for forholdt deres og hvordan du vil at man din skal være i forhold til barnet sitt. du må være ganske utspekulert i hva du gjør og hvordan du legger frem ting, og helst ikke vis andre heller hva du mener og føler , er nesten best om de tror du syns det er helt greit. kunne sagt at du skulle prøve å snakke med mannen din men jeg menre at men ikke forstår sånt og at de kanskje sier seg enig men ikke virklig forstår. blir kanskje mye rot men har du noen tips så hadde jeg vært glad for å høre dem.

Skrevet

du er i det minste heldig og ikke får ham på besøk nesten hver eneste dag (for å se babyen da, men likevel). I tillegg er det et helvete hver helg da han på liv og død skal få mannen min med seg ut på by`n. Sist i kveld ble det krangel mellom meg og mannen fordi jeg er redd å være igjen alene med den lille på 1 måned. Huff håper dette går over, har ikke hatt så mye problemer med broren hans før.

:-( kjedelig dette

Skrevet

Jeg holder på å bli gal av broren til sambo. Han er hos oss så og si HVER helg!!! Fra fredags kveld til søndags kveld!!! Hender noen ganger at han reiser hjem noen timer, for så å komme tilbake. Blir så irritert for vi holder på å pusse opp leiligheten og når han er her så blir ingenting gjort hele helga.

Han pleier å sove på sofaen og sambo pleier å sovne i andre enden av sofaen... og så ligger jeg alene i dobbelsenga våres. Har 5 uker igjen til termin og vil jo bruke de siste ukene vi har igjen til å ligge å dra oss i sengen til langt på dag. Er jo de siste ukene vi har sammen på LENGE.....

Holder på å klikke totalt!!!!

I dag dro faktisk broren hans hjem i tre tiden heldigvis. Var så sint da at det bare rant over for meg og begynte å gråte. Mulig jeg bare er hormonell, men nok er nok. Så nå har jeg nektet han å komme hit på en stund. Har gjort det før også, men hvem tror du kommer neste helg???? Jo da, da står han på døra igjen.

Håper virkelig det blir forandringer når jenta våres kommer.....

Har han helt oppi halsen!!!!!!!

Skrevet

hei prinsessenimagen, hovedinnlegger her

Har du snakket med samboeren din om dette, hva sier han? Og tro meg, hvis han er så mye hos dere nå, det kommer ikke til å forandre seg når babyen kommer for da har han enda en god grunn til å komme til dere.

Min mann er utrolig knyttet til broren sin, han ser opp til ham og har enorm respekt for ham...ser liksom ingen mangler. I tillegg er mannen min snill og sjenerøs, skjønner ikke at broren utnytter ham mange ganger og manipulerer ham på en virkelig utspekulert måte. F.eks han kan finne på å si at mannen min er femi og ikke mann nok hvis han vasker opp eller støvsuger hjemme. Derfor så gjør han aldri det når broren er i nærheten. Han blir også annerledes mot meg når broren er der, skal liksom tøffe seg og være mandig...han er ikke seg selv og det irriterer meg. Min store bekymring er at denne broren aldri skal møte noen (han er utrolig rar når det gjelder jenter, har sosial angst og ser bare etter manglene hos jenter og andre folk for øvrig!) Han er over 30 år og har hatt kun et avstandsforhold i noen få måneder.Han har ingen andre enn broren sin, verken venner eller kompiser pga sin holdning til folk. Da betyr det at han kommer til å henge enda mer hos oss, og blande seg i vårt liv når han ikke har sitt eget. Jeg er hjelpesløs, vet ikke hvem jeg skal spørre om råd og jeg vil absolutt ikke snakke om dette med mannen min før jeg er vet med sikkerhet hvordan jeg skal gå fram på en riktig måte. Vil ikke at mannen skal bli bitter på meg og tenke at jeg prøver å skille ham fra hans kjæreste bror. Åååå så frustrert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...