Gå til innhold

hjelp FORT!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har besøk av tantebarn som er ni år. Vet at det lå nittifire kroner i småpenger på bordet. Nå er tjue av de borte og det er bare vi to som er her. Hun blir snart hentet av sin mor. Hva kan jeg gjøre? Ville dere tatt det med henne nå, eller vente til moren kommer? Jeg vet at hun vil nekte. Kan jeg ransake henne- eller hva bør jeg gjøre. Ble innmari skuffet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring moren hennes og hør om hun har noen tips til hvordan du skal angripe dette. Så kan dere eventuelt ta det i felleskap når hun har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt det med tantebarnet ditt på tomannshånd.

 

De aller fleste barn gjør sånt av og til. De klarer ikke å motstå fristelsen. Synes ikke du skal ransake henne - det er tross alt bare 20 kroner. Men du kan først spørre om hun har tatt dem. Og når hun nekter, så kan du si at du vet at det lå 20 kroner der, og at du er veldig skuffet. Selv om hun ikke innrømmer det - så vil hun nok få dårlig samvittighet. Eventuelt, så kan du gi henne muligheten til å legge pengene tilbake før hun drar, så skal du ikke si noe til moren.

 

I og med at det er et mindre beløp og helt sikkert nokså uskyldig, så synes jeg at saken kan holdes vekke fra foreldrene. Men at de innblandes hvis episoden gjentar seg. Men jeg synes uansett at du skal ta en prat med tantebarnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe av det samme en gang, og det var skikkelig ekkelt.. Jeg tok en hvit en og sa at -herlighet nå mangler det 20 kr her, og de er sambo sine..nå tror han sikkert at jeg har brukt de på sjokolade eller no.. kan du ikke hjelpe meg og lete - hmm..jeg forventa jo at hun skulle 'finne' de og planla allerede hvordan jeg skulle få fram moralen her.. MEN jeg fant de sjøl og skjønte at sambo hadde brukt den til å skrape skrapelodd med.. Det beste av alt var når tantungen min da sa at hun synes det var dårlig gjort hvis han hadde trodd at jeg hadde tatt den. For hun hadde lært at hvis man hadde veldig lyst på noe så var det bedre å spørre enn å gjøre seg til tyv! Og han ville heeelt sikkert at jeg skulle få sjokolade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke du skal ransake henne eller ta det opp med henne, før du har pratet med moren. Tenk så nedverdigende for henne! (Jenta altså, ikke moren;-D)

Ville pratet med moren først, om hun evt vil ta det med henne, eller om hun vil du skal ta det opp.

Uansett så kan ikke dette overses, det er desverre noe barn gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...