Gå til innhold

Dere som har født før; hva gjordre dere dagen før dere fødte??


#Bolle i ovnen#

Anbefalte innlegg

Kjerringråd, vaska, tur, trappegåing,sex,slappa av??? Hva skal man gjøre for å få ut babysen? Er fire dager over nå og er sånn passelig fornøyd med det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk en lang tur ( 1 1/2 time ) i veeeldig sakte tempo og hadde sex etterpå! På kvelden var vi på besøk. Da jeg kom hjem startet riene, fødte tre dager etter ul termin. Slimproppen hadde gått dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før jeg fødte, gikk jeg hjemme med rier! Gikk over 2 døgn med rier før tulla kom...

 

Før det, var det ikke mye jeg klarte å gjøre, pga mye vondter og bekkenløsning.

Var ikke mye hjelp å få fra meg, men ville med dette si at man MÅ ikke gjøre noe for å få igang fødselen, den starter helt av seg selv:-)

 

Håper det blir annerledes denne gang, at jeg slipper å gå så lenge med rier før babyen kommer...!

Har termin i dag, og er RIMELIG utålmodig... Gikk 5 dager over sist.

 

Masse lykke til, til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde "vente" dag. Akkurat som om vi gikk og ventet på at noe skulle skje. Det var en fin mai dag, varmt og godt. Vi spilte kort og bocca i hagen (noe vi aldri pleier å gjøre). Gikk en laaaang tur, spiste middag, hadde oss en middagshvil med sengekos og da jeg våknet kjente jeg de første riene (ca 1800). Veldig svake, og kom hver 20 - 30 min....

 

Var inne på føden 0045 og fødte en datter 0810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist hoppet jeg på trampoline kvelden før, en times tid, d fikk fart på sakene d, første gang var det sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på shopping tur, spiste hamburgere og så en morsom film, lo masse!!!!

Morgenen etter gikk vannet.

Det hjelper også med sex, bringebærblad-te, og gå en lang tur. Men det skjer derverre ingenting før babyen vil...! Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på forelesning hvertfall.. det var jeg samme dagen også! Fostervannet kom sivende mens jeg gikk på skolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr en var vi hos mamma noen timer på dagen, dro og badet, dro hjem og bakte boller. Da bollene var ferdig og spist opp, gikk vi og hadde sex. To timer senere gikk vannet :o) Med nr to hold jeg meg mest i ro, da jeg nesten ikke klarte og gå pga bekkenet, men jeg bakte boller og hadde sex den kvelden og. Da gikk det tre timer før de første riene kom :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde besøk av familie, dro på sykehuset på kvelden for skjekk pga svimmelhet hele dagen, dro hjem og spiste hamburger, og hadde sex etter det. 5 min senere gikk vannet:) Da bar det til sykehuset igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos en fotpleier som fikk skikk på mine slitne hovne bein med masse hard hud under. han (sikkert nesten pensjonist) masserte fotene under og rundt. han mente dette ville hjelpe meg, men ville ikke gjøre "alt" for det var da 4 uker igjen til termin...

pia kom dagen etter.. aner ikke om det var det i kombinasjon med en vanvittig varme i juli 94.. var på shoppingtur i oslo i 5-6 timer den dagen hun kom da...

 

nå er jeg i uke 31 og er 100% sykemeldt, masse kynnere, hovne bein og nedsunket mage... lurer på når denne pia kommer.... jeg skal ikke til fotpleier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg var så dum at jeg prøvde bryststimulering for å få igang riene.....gnidde på brystknoppene i et par-tre minutter....så sa det "pang" inne i magen og sterke rier grep tak i meg sammen med at vannet gikk....70 minutter seinere var jenta vår ute..neste svangerskap skal jeg ikke komme nærmere puppene mine enn en meter unna. riene ble sinnsykt vonde og intense pga stimuleringen, men fort gikk det jo da, så d spørs jo på hvordan du vil ha det om jeg skal anbefale det til deg eller ikke ;) kan jo legge til at jeg hadde fått modningsakupunktur tre ganger på forhånd og at det også kan ha vært grunnen til at det gikk så himmla fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist gjorde jeg noe så uskyldig som å spise fersk fisk...(torsk)

var lagt inn da,men er hellig overbevist om at fisken gjorde susen,hehe...har hørt eldre folk mene det nytter.(sikkert gammel overtro men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

husker ikke hva jeg gjorde dagen føre men på selve dagen....

1.mann gikk jeg tur til butikken og sklei i bakken og datt.... seks timer etter gikk vannet mens jeg sov.... og 3 og en halv time etter var dattern min ute....

2.mann var jeg ute å spilte fotball kl.to med dattern min.. kl tre vasket jeg opp... klokka fire kom gutten min hoppende ut når jeg gikk på do......

3. mann ... hjelp.... håper denne kommer på sykehuset.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager før fødslen gikk jeg en ganske lang tur. Dagen før fødslen følte jeg meg litt 'uggen' og tok det med ro hjemme, men var på cafe med noen venninner på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

Har en venninne jeg som har fått 2 uker før med alle sine tre barn, og da begynte riene bare ett par timer etter sex... hehe Så er bare å hive seg i gang ;-)) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Forrige gang gikk jeg fjorten dager over tida, de skulle sette igang fødselen på dag 15 - jeg var så fortvila at jeg prøvde det som fins av kjerringråd, men laxerolje, sex, ommøblering, over ei mil på sykkel.... og "you name it" hjalp ikke. Hver kveld gråt jeg til mannen min og sa "denne ungen vil nok ikke ha oss som foreldre". Tilslutt bestemmte jeg meg ganske enkelt for å late som at det ikke var noen baby i magen, og satte meg ned på nettet for å bestille utenlandstur et par dager senere. Selvsagt bestillte jeg ingen tur,men jeg tok en del utskrifter og diskuterte div reise mål med mannen min (som selvsagt trodde det hadde tørna) Men det fikk meg til å tenke på noe annet, og om kvelden gikk vannet, ambulanse med blålys til sjukehuset og ungen var ute før vi km på fødeavdelinga..... Så når han kom kom han fort og godt. Nå skal lille mann bli store bror, og jeg håper på en like grei fødsel denne gang, men jeg blir ikke lei meg om babyen kommer ei uke eller to før termin. Kanskje du allerede har født - om ikke lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann var ejg på shopping termindagen....og fikk rier dagen etterpå.

Andremann var vi i familiselskap..kom hjem derifra kl 22 og midnatt gikk vannet.

Tredjemann vaska jeg huset og bytta gardiner vaska vinduer og skifta på alle sengene..for den kom med planlagt ks dagen etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slappa av, mannen min hadde lagt ut madrass på balkongen slik at det ble mer komfortablet - så jeg lå bare å veltet meg der i aprilsola.

 

jobbet litt foran PCn og slappet av enda litt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du det husker jeg ikke:) (var i 1998)

 

Eller jo altså dagen før var jeg på sykehuset med rier, men regner med du tenker på dagen før ting begynte:)

 

Det var da 21 februar, så tja..var vel å pusla i huset, mulig vi trasket en liten tur, spiste sikkert noe god mat i stua forran tv'n:) La oss, tviler på at vi hadde sex.

 

Gutten ble født ca. 2 dager over termin i følge legen som så på ham. Var ikke oppsatt på å sette igang noe som helst. gikk bare å ventet jeg. Slik er det når en ikke har stort til plager og har all tid i verden.

 

Nå håper jeg han ikke kommer mye før for har en del å gjøre her hjemme og vil ha med meg skolestart til guttungen og og og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...