Gå til innhold

Muligens seteleie- gruer meg til UL i morgen


mammaen til Andreas+Karoline

Anbefalte innlegg

Hei kjære damer. Var til legen i går, og vi kunne ikke finne ut hvordan babyen lå. Har de siste ukene kjent mest bevegelse nederst i magen, så jeg er redd babyen ligger feil vei. Fikk time til poliklinikk i morgen tidlig, med beskjed om å møte fastende. Det vil vel si at hvis det er seteleie vil de vel forsøke å snu babyen i morgen også tenker jeg. Grøssoggru!! Høres ikke noe arti ut.

Har startet på 38. uke i dag, så fødsel kan jo skje når som helst. Så nå krysser jeg fingrene for at babyen ligger "rettveien" og at jeg kan få den raske, problemfrie fødselen jeg har bestilt :)

Noen flere som er usikre på leie til babyen sin, eller som har tidligere erfaringer? Bør sambo være med på snuingsforsøk, eller bør han få slippe? Ser nok ganske rart ut tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har ingen erfaring å dele med deg anngående snuing, men vil bare dele følelsen av å ha baby i seteleie. Jeg var hos jordmor i forrigårs og fikk bekreftet det jeg trodde selv, at han sannsynligvis satt. Jordmor mente at jeg skulle gi han to ukers sjanse til å snu seg selv, så jeg tenker mange positive snutanker hele tiden. Er 35+2 idag, så fremdeles håp. Skal sannsynligvis på ultralyd om en to ukers tid tenker jeg.

 

Fikk en trist følelse av beskjeden ja, må liksom forberede seg til fødselen på nytt. Pluttselig er det tusen flere ting man skal tenke på.. eventuell snuing (ikke helt risikofritt det heller), keisersnitt, setefødsel, målinger av bekken, vektestimeringer, risikokalkuleringer, osv osv...

 

Jeg forsøker akupunktur nå, ettersom flere sier de har hatt hell med det, men vet ikke når det er "for sent" å prøve. Tar imot alle tips og kjærringråd for å snu babyen med takk!! Jeg gjør hva som helst igrunn :)

 

Så lykke til imorgen!! jeg føler med deg, og håper at alt ordner seg til slutt.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Jeg krysser alt som kan krysses for at babyen din snur seg de neste ukene, helt av seg selv. Og at babyen min ligger riktige veien. Er ganske spent nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare oss to? Ligger alle de andre babyene riktig vei? Noen som har noen formening om å ha med pappen på en eventuell snuing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

 

Hvordan gikk ultralyden idag?? Ble litt nyskjerrig på hvordan babyen din ligger :) Jeg tror forresten jeg også ville hatt med meg mannen min på snuing, jeg er ganske pysete av meg. Vet ikke helt hvordan det foregår, men han har jo igrunn sett det aller meste av meg fra før.. hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eeehhh.. *kremt* tror det er jeg som er litt døgnvill.. Har hatt ferie liiitt for lenge tror jeg, for nå går dagene i kaos. Haha. Håper å høre fra deg i morgen da om hvordan ultralyden har gått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen.Ferie er en fin oppfinnelse. Skal nok gi lyd i fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger også i seteleie og har gjort det i mange uker nå. JM min har UL så jeg vet med sikkerhet.

 

Var hos henne i dag, er 34+0 og hun sa at hun skulle være ærlig med meg. Siden jeg var førstegangsfødende, så hadde hun ikke tro på at babyen kom til å snu seg, hun anbefalte heller ikke snuingsforsøk da hun i løpet av sin 30 års erfaring aldri har sett et vellykket snuing på 1.gangsfødende, også sa hun at det vær heeeelt for jævlig vondt.

 

Jeg skal inn til sykehuset til samtale om to uker, og hun anbefalte meg å ta stilling til om jeg ville prøve meg på setefødsel eller om jeg vil ha KS.

 

Legene kan ikke tvinge oss til verken snuing eller prøve oss på setefødsel. Det er opp til oss å bestemme det, men de kommer nok til å prøve begge deler.

 

Ønsker deg masse lykke til i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote: * Var hos henne i dag, er 34+0 og hun sa at hun skulle være ærlig med meg. Siden jeg var førstegangsfødende, så hadde hun ikke tro på at babyen kom til å snu seg, hun anbefalte heller ikke snuingsforsøk da hun i løpet av sin 30 års erfaring aldri har sett et vellykket snuing på 1.gangsfødende, også sa hun at det vær heeeelt for jævlig vondt.*

 

 

For en jordmor!!! Virkelig oppmuntrende og positiv må jeg si! :) Har selv hørt om mange vellykkede og greie vendinger og det også på 1. gangsfødende. Men hun om sine erfaringer og meninger.

Jeg skal forsøke ytre vending på mandag (er da 37+3 uker) og vet at sjansen ikke er så stor for å lykkes, men vil prøve allikevel. Går det så går det. Og går det ikke så blir det planlagt keisersnitt. Er nervøs og spent, men vet at vi er i trygge hender. Barnet blir godt overvåket med UL og CTG, og skjer det noe underveis blir det haste-keisersnitt. Vi får håpe at alt går bra og ta en dag av gangen.

 

Lykke til alle sammen! :D

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også baby i seteleie...er 34 uker idag...både min søster og jeg lå begge i seteleie før vi ble født..og ble snudd i uke 38 begge to...jeg ble værende i rett posisjon og min lillesøster snudde seg tilbake en halvtine etterpå..når min mor skulle føde var hun forberedt på å føde min søster i seteleie...men da hun kom inn og fhadde rier hadde min lilesøster snudd seg igjen rette vei og heldigvis så det ble normal fødsel...

 

så det den jordmoren der sier om at hun ikke skal prøve engang å snu babyen det syns jeg er helt utrolig...jeg ble snudd,og det var vellykket mamma sa det var ubehagelig når de snudde meg, men ikke vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode svar.Babyen kommer nok ut, den ene eller den andre veien. Fordelen er at jeg har rukket å bli nærmest ekspert på seteleie og snuing i løpet av dagen. Bladde til og med i gjennom en rapport på 128 sider (ok, skumleste det viktigste). KJekt å lære noe nytt, håper bare jeg slipper å bruke kunnskapen i morgen...

Lykke til på mandag Lara. Vi har termin nesten samtidig vi :-) Får se om jeg får sove litt i natt også. Mye å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke skrive hvordan det gikk med snuforsøket? jeg er 34 uker så jeg har jo enda sjanse at min baby snur seg....meeen både jeg og min søster lå feil vei så....det er mulig...skal inn til sjekk den 22 august jeg...

 

Lykke til iallefall....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler denne med dere jenter!

Tulla i magen sitter pent med rompa neddi bekkenet, dette ble sjekket og bebien ble målt(vekstestimert) på kk på onsdag...

var da ca 7%større en gjennomsnittet.

Siden Luna var 4300 skulle det ikke by på problemer med setefødsel sa legen og anbefalte meg å prøve dette..

Men hadde en tung første fødsels opplevelse når Luna kom, å har gruet meg mere en sunt er til denne fødseln uansett, så jeg fikk ny time på torsdag til uken, da skal jeg inn å få time til ks.

 

Ble ikke engang nevnt snuing (sykehuset i Bodø)

Er i uke 38 i dag.. Hun har ligget med rompa ned siden uke 30 ca..

 

Ville nok hadd med samboern ja.. Sikkert en trygghet=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på Ullevål i går og fikk bekreftet seteleie. Er nå 37+3. Fikk også vite at babyen min er litt liten, ca 15% under gjennomsnitt. Har liksom gruet meg litt til å ta en evt avgjørelse på hva jeg ville, men bestemte meg for å ikke gå å gruble på det før jeg hadde vært på sykehuset og hørt hvilke alternativer jeg hadde. Legen anbefalte setefødsel. Ble sendt videre til CT av bekkenet, og da viste det seg at jeg er for smal til å gjennomføre en setefødsel. Så da blir det KS på meg dersom hun ikke snur seg. Så da er jeg glad jeg ikke brukte masse krefter på å lure, for da fikk jeg jo i virkeligheten ikke noe valg. Har mine tvil om at hun vil gjøre det helt av seg selv, for hun har sittet sånn i et par måneder.... men man vet jo aldri!

Spurte legen om snuing var aktuelt, og det kunne det være, men hun virket ikke særlig positiv. Skal tilbake om en uke, og kunne tenke på det til da. Men jeg tror egentlig jeg har bestemt meg for å droppe det. Akupunktur derimot lurer jeg veldig på. Har tatt mye akupunktur for andre problemer tidligere og har god erfaring. Skal ringe å høre litt om det i dag.

Men uansett, mitt råd er å ikke bruk masse unødige krefter på å tenke og lure på hva dere skal gjøre før dere blir stilt ovenfor de valgene dere får etter en undersøkelse på sykehuset. Ingen kan tvinge dere til verken snuing eller setefødsel. Det eneste som er sikkert er at babyene skal ut og vi skal bli mødre alle sammen :o) Tenk så fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bebien min snudde seg ikke før i uke 37, så det kan enda skje at hun snur seg...vi får bare krysse fingrene...men forstår deg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37 fulgåtte uker, og min ligger i seteleie. Skal inn til vending idag, og håper virkelig de lykkes med det. Krysser fingrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby lå rette veien!! Bare den dumme morkaka som ligger på fremsiden av magen og lurer meg tenker jeg.

Til alle dere som skal ha vendingsforsøk: masse lykke til fra meg. Jeg er øm i hele kroppen/bekkenet og utslitt etter en kort underøkelse og UL, tør ikke tenke på hvor slitsomt det er for dere som skal i gjennom mye mer. Jeg krysser fingrene for at vendingsforsøkene går bra. Fortell hvordan det gikk da!

Og tusen takk for alle svar. Det gjorde godt i går og i natt å få så mange tilbakemeldinger.

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den lå rette veien da! :D

 

Masse lykke til videre og håper dere får en fin fødsel! Ikke lenge til nå!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lykke til! Spent på å høre hvordan det gikk!

X'er for dere!"

 

Var ment til Ani-Eli :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Luna: Leste i går at grensen for vaginal setefødsel var 4 kilo? Ville tatt kontakt med en jordmor om dette jeg hvis jeg var deg. De vil ikke tvinge noen til å føde vaginalt hvis mammaen ikek ønsker det selv. Lykke til på torsdag. Hold på KS synes nå jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...