Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi har måttet begynne i barnehage,akkurat fylt 8mnd. Igår da jeg hentet henne, sa de at hun hadde spist sand. Det er vel ikke farlig? Eller burde jeg si til dem at de ikke skal putte henne oppi sandkassa? Jeg personlig ville ikke putta henne i sandkassa, siden hun er så litta. Men jeg tenker så at de som jobber der har jo hatt barn selv, og da vil jeg jo tro at de ikke ville putta deres barn oppi der hvis det ikke er bra å spise sand. Tror ikke at hun lærer at hun ikke skal spise det når hun er så litta enda, greit at de som er 2-3 år skjønner det, men jeg tror ikke tulla mi skjønner det 8mnd gammel.

Jeg ble jo advart av personalet at hun helt sikkert ville prøve å spise sand en gang, men jeg trodde ikke de ville sette henne i sandkassa allerede. Hun kan ikke krabbe og sette seg selv opp. Har sagt at hun ikke skal settes opp sittende, bare når de spiser. Bør vel si ifra en gang til da.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn til panikk...

Selvfoelgelig spiser hun sand!!!

Jeg har hoert noe saant som at 1-2kg per barn foer de er 2aar...

Helt ufarlig... Litt sandete bleier. Og veldig normalt.

Sandkassen er saa spennende.

Skrevet

Sandkassen allerede før hun kan sitte???

Jeg hadde reagert på det. Lå hun på magen med nesa i sanda da?

Ulempen med sandspising er de kan få spolorm om katter har vært å bæsjet der :( - ikke artig. DEt kan forresten føre til alvorlig infeksjoner. Så jeg ville bedt om at sandkassen venter

Skrevet

Siden hun ikke kan sitte hadde jeg ikke plassert henne i sandkassen. Ikke fordi hun kan komme til å spise sand, det vil hun gjøre etterhvert uansett, men det kan ikke være særlig behagelig å ligge der. Hun blir sliten i hodet etterhvert og ansiktet vil falle ned i sanden. I vår barnehage er det sand på hele området, er du sikker på at de satt henne i sandkassen?

Hvor ellers skal hun være liksom? På gresset? Da spiser hun gress.. Skjønner det er vanskelig.

Skrevet

DEt må da gå an å plassere de helt minste på ein matte eller på en tre platt ..... så slipper de å ligge med fjeset i gresset eller i sanda.

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra barnehagen at jeg måtte kjøpe regntøy/overtrekksderess til tulla mi som ble 8 mnd i går...så hun hadde noe å ha på seg når hun skulle sitte i sandkassa.

Jeg trodde heller ikke de kom til å sette henne der...men hun koser seg veldig sammen med de andre da. Hun sitter også stødig selv, så det er ikke noe problem...problemet er vel heller å finne regnklær som er småe nok. Begynner ikke se stort sett på 80?? Blir mye oppbrett da! Så bør de passe på at de små ikke spiser stener eller blader eller andre ting som kan sette seg fast da...mi putter jo som alle andre små alt i munnen.

Forstår godt at du ikke vil ha henne sittende enda. Det må du bare si fra om en gang til.

Hvordan synes du ellers det er å ha lillejenta i barnehagen da? Jeg trodde det skulle bli mye værre enn hva det er altså. Ella har vært der i 1,5 uke nå, og hun storkoser seg!

:o)

Skrevet

Et lite tips: såg at H&M har regnbukser og dresser i str 74/80, og det er jo ikkje såååå stort

Skrevet

hva mener dere de i barnehagen skal gjøre med de små? gå rundt å bære på henne?er vel akkurat like mye steiner osv på bakken andre steder ute...syns det er rart barnehagen tar inn så små barn....der jwg jobber erde minste akkurat 1 år....

Skrevet

Høres fint ut!! Da får jeg ta meg en tur å se på de:o)

Skrevet

Det går an å ha dem på store gym-matter eller på en treplatt feks, DA kan de ligge uten å fjeset fullt av grus og sand..

Men jeg er jo enig, at babyene er for småe til å være i barnehagen når de er 8 mnd. Og akkurat derfor synes jeg at barnahagene burde ta hensyn til det, og ikke plassere barn som ikke kan å sitte i sandkassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...