Gå til innhold

Magen synket????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke helt sikker på dette men tror det. Pga magen min har synket mye de siste ukene og da jeg var til jm mandag var hodet festet.

Men det er sikkert noen andre som vet dette bedre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er individuelt, for hos meg har hodet festet seg, men magen har ikke synket. Huff, blir nok overtid for meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig forskjellig. Er 2 gangsfødende og hode har festet seg nå i uke 37+3, pleier jo ikke å feste seg for flergangsfødende så tidelig. Men magen har ikke synket så det skjer vel ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her og.. hodet har festet seg men magen er fremdeles under halsen:)

Han har lagt og kost seg og sparket under ribbeina i hele natt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør er fordi kun over 1 dag sank mangen kraftig.

Jeg føler mens murringer og er litt uvel pga det. Har hatt et problemfritt svangerskap og er første gangsfødende.

Jeg er bare 35+2d på vei og uten at jeg vet har jeg en indre følelse av at dette barnet kommer før tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen her har også begynt å synke, men jeg er bare 33 uker på vei! Er visst begynt å bli moden, men kan fortsatt gå frem til termin hvis jeg tar det med ro. Noe jeg har tenkt å gjøre, siden babyen har det best i magen hvertfall frem til uke 38!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som en helt her om dagen og var kjempe sliten, dagen etter var barnet mye mer stille og magen synket veldig.

 

Er i uke 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mage sank over natta.... mamma bemerket det til og med da jeg var innom henne. var hos legen i dag og hodet var festet (uke 39.1) hadde og en del mensensmerter tidligere i uken men vet ikke om det har sammenheng.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min har synket helt ned nå, på sf målene ligger eg nå langt under gjennomsnittet... Hodet var ikke festet enda, men jordmor sa at det er tydelig at han er klar for å snart komme ut, var innlagt der alt ble stoppet i uke 29. Hun tror ikke at eg går til termin grunnet alle tegnene når man legger de sammen.... Han har holdt seg lenge nå så håper han holder seg litt til.

 

Men er nok ingen spes sammenheng med synket mage og hodet festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, må magen synke før fødsel? Min har festet seg, jeg er i uke 37, men magen har ikke sunket enda. Kan man føde uten at magen synker? Jeg er ganske lav da, under 1. 60 høy...har det noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at magen har synket vil si at barnet har lagt seg til rette nede i bekkenet.. Tror det er vanlig før en fødsel ja... Hvis du ser på skjemaet med sf målene så ser du det jevner seg ut osv der også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage hadde begynt å synke sist jeg var på kontroll, da jeg var 33+4. Jordmor sa da at pjokken hadde begynt å plassere seg ned i bekkenet, men at hodet ikke var festet. Har kjent litt mer verk i bekkenet, litt stikking og mensensmerter og mer kynnere etter det. Tror det kan være tegn på at babyen jobber seg lengre ned i bekkenet og er på vei til å feste seg. Er spent på om hodet er festet når jeg skal på kontroll igjen på mandag, da er jeg 35+4. Mange steder står det at fødselen gjerne skjer 2-4 uker etter at hodet er festet, men det er alltid unntak fra regelen ...

 

At magen synker, betyr at barnet er på vei nedover, men det trenger altså ikke å bety at hodet er festet. Hodet bør festes på førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...