Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Var på hs på 5 mnd kontroll i går, jenta mi veide da 7360, og var 66,5 cm lang. Helsesøster sa hun "hun legger sakte på seg ja", synes det var så rart å si,for hun veide 5780 på 3 mnd, og har jo lagt på seg 1,5 kg siden.... Jeg er supernøye med faste måltider og gir henne to fulle porsjoner med grøt, 1 morgen, 1 kveld. Hva mer kan jeg gjøre?
mamma til lille hannah Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Nei synes ikke hun var liten. Jenta mi veide 7265 på 6 mnd kontrollen og var 66 lang.. Da var hun 6 og en halv mnd,har ikke fått noen komentarer på at jenta mi er liten,er ikke noe tynn,hun er en god baby(=
m-mamma Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Min gutt er heller ingen michelin-baby, men han følger "sin kurve", som helsesøster sier. Både pappaen og jeg er lange og slanke og da er det naturlig at babyen er det også, sier hun. Jeg fikk beskjed om å fortsette med bare mm. Han veide 6,4 kg og var 65 cm da han var ca 3,5 mnd gammel.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 syns det høres passe ut jeg...jenta mi veide 5900 g og 61.5 cm da hun var 5 mnd, og hun er under gj.snittet, men innenfor normalen. på 8 mnd kontroll var hun 7250 og 67.5 cm, og hs var fornøyd med målene... enig i at det er rart at hs mener jenta di legger sakte på seg når hun har lagt på seg 1.5 kg på 2 mnd.jenta mi la på seg 700 g den samme tiden og hun følger jo kurven på millimeteren...snodig:-/
Chloe30 Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Babyen din er ikke liten.Da tulla mi var på 5mnd kontroll var hun 6350g og 60,5 cm lang. Da hun var innom HS 7mnd gammel veide hun 6950g og var bare 61,5cm lang. Så jenta mi er liten. Men det kan være pga medisiner hun tar, så de følger henne opp nøye. Men de pleier å si til meg : "Siden du og mannen din ikke er så høye, er det ikke rart hun er liten." Men jeg på min side var rundt 72cm da jeg var 7mnd, så kan jo ikke akkurat si at bare fordi jeg ikke er verden høyeste som voksen,så skal jeg ha en liten baby. Men de andre på barselgruppa mi hadde babyer som var ca like lange som jenta di da vi var på 6mnd kontrollen, så jeg mener du har en baby som er akkurat passe lang ;-)
k&m+m Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Jeg synes ikke hun virker spesielt liten. Jeg har tidligere fått beskjed om at min jente vokser litt sakte. Hun var 6,6 kg og 66,5 cm ved 5 mnds kontrollen, nå ved 6 mnds kontrollen var hun 7,5 kg og 68 cm. Husk at de ofte vokser veldig i rykk og napp. Nå hadde min jente nesten lagt på seg 1 kg på 5 uker, mens sist så hadde hun bare lagt på seg litt over 400 g på 4 uker... Jeg gir også grøt morgen og kveld, og foreløpig ikke annet. Synes du bare skal slappe av jeg, og ikke la deg stresse av helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Jenta mi veide 7000 gram da hun var 5 1/2 mnd. Ingen som sa noe på det:) Jenta mi får 2 grøtmåltider + ett med middag Når hun våkner om morran får hun bare mme. 210 ml
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå