Gå til innhold

Hvor mye MME ga dere til deres 8 mnd gamle barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd for at hun får litt mye..

Er dette farlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi de så mye de vil ha... er det ikke det vi gjør med mm å da?

Er jo sånne tabeller over hvor mye de skal ha, bak på pakken m mme, men jeg tror en må ta det litt på skjønn. Barenet skal ikke gå og være sultent!=)

Skrevet

jeg gir min sønn 3 flasker med 265 ml mme. hvis han/hun ikke drikker opp alt så gjør han ikke det. men er bedre å ha en flaske med masse i en en med mindre i også drikker han/hun opp alt så blir du plutselig så usikker på om han /hun vil ha mer eller ikke. hvis han/hun drikker opp 265 ml så skal han ikke ha så mye mer enn dettte. gi grøt til frokost og kvelds hvis barnet ditt virker mer sulten:)

Skrevet

De sa noe om det da vi var på 6-mnd kontrollen på helsestajonen...

Men husker ikke hvor mye det var.

Det var en grense fra de var 6 mnd og oppover...

Det har sikkert med at da skal de venne seg mer til fast føde.

Jeg gir min sønn på 9 mnd 140ml 3 ganger om dagen.

-Frokost: grøt + en flaske,

-Lunsh: en flaske,

-Middag: et middagsglass + en flaske saft (liker ikke vann)

-Kvelds: grøt + en flaske.

Men ei venninne av meg (sønnen er 8 mnd) gir mer, hun gir vel ca 200 ml pr flaske ca. vet ikke hvor mange ganger daglig.

Det er jo så forskjell fra unge til unge. Min sønn vil ikke ha mer enn det han får, ofte han ikke drikker opp også.

Skrevet

de skal visstnok ikke ha mer enn 500 dl i døgnet. de trenger mer fast føde i stedet for mme. vi gir gutten vår mme til 2-3 av 4 måltider hver dag, men aldri mer enn 120 ml per flaske. supplerer med vann hvis han fortsatt er tørst. de får i seg melkepulver i grøten også vet du og mme bør i hvert fall ikke gis som tørstedrikk mellom måltidene tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...