Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skulle lese dette..

Nå har jeg kommet hjem fra bryllupsreisen "Cruise i middelhavet"

Hvis du er her og har lyst at jeg skal fortelle litt, så bare si fra :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Etaner!

Vil veldig gjerne høre om cruiset. Fortell...........:-)

Skrevet

Vi reiste først til Palma på Mallorca. Var litt stressa for vi viste ikke når båten reiste. Men det er ikke noe å stresse med, den går ikke før 8 på kvelden.

Helt ålreit båt til den prisen. Vi hadde suite m/balkong så ikke noen av de andre romma.

Men det er mindre butikker på båten enn jeg hadde trodd, så der overdriver de litt. Det er dyrt i taxfreen der. Men gøy å kikke (-:

Ser at du er gravid (-: da sparer du ihvertfall masse utgifter på alkohol, den var litt dyr på båten. hi hi..

Maten er kjempe god, masse å velge i. All drikke må man betale selv.

Når det gjelder penger er det en "kontantfri" båt. dvs. man kan registrere visa kortet sitt, så blir det trekt derfra. Vi fikk altså ett slags kort som var beviset vårt for at vi hørte til båten, når vi kjøpte noe så de bare på det kortet så måtte man skrive under på kvitteringa.

Det er en engelsk båt. Masse engelskmenn og alle priser står i £. så det kan være lurt å sjekke hva den står i..

Båten er stortsett i land fra 07.30 til 18.00 på det forskjellige stedene. Vi var på "utflukter" hver dag. De er litt dyre, men det er masse å velge i og dere må ikke på noen tur. Men hvis dere vil på noen utflukter bestem dere fort, det blir fort fullt (-:

Vi har vært i Tunisia, Roma må oppleves, Genova-tok buss derfra til Milano,

St. Rafael i Frankrike. Vi reiste til St. Tropez når vi var der. 30-40 min med buss, en opplevelse((-: Eller reis inn til et sted som heter Port Grimau når dere er der, utrolig koselig sted. Så var vi i Barcelona og

siste dagen på Palma var vi på seiltur og bada. deilig.

Har hatt en super ferie, masse opplevelser og inntrykk. Er litt slitne nå egentlig. Men vi har tatt 6 filmer så det blir masse bilder å glede seg til ((-:

Er det noe spsiellt du lurer på, bare spør (-:

Skrevet

Hei igjen!

Høres ut som en fin tur det! Hvilke utflukter vil du anbefale spesielt? Tok dere buss utflukt fra Genova til Milano og fra St Rafael til St Tropez?

Hva gjorde dere i Palma mens dere ventet på at båten skulle gå på kvelden? Kan man sjekke inn på båten når man kommer fra flyplassen med en gang? Man blir vel hentet av Ving på flyplassen. Hvor gjorde dere av bagasjen den siste dagen når dere forlot båten og måtte vente på flyet? Hvor bestilte dere seilturen da lissom?

Skrevet

Kjempe ålreit tur (-:

Når vi kom på flyplassen var det en fra Ving som viste oss hvor vi fikk vidre hjelp, så ble vi henvist til en buss som kjørte oss til båten. Vi var bare på båten første dagen. Men hadde jeg vist bedre hadde vi tatt oss en tur rundt i Palma. Må bare være på båten innen 19.30. Vi var jo i Palma i 2 tiden på formiddagen.

Vi tok buss fra Genova til Milano. ca 2 timer. Der var det en guide som viste oss en svææær katedral og litt mer før vi fikk gå 3 timer rundt i Milano.

St. Tropez. var ca 40 min fra St. Rafael. Det var med buss, hadde også med en guide der. Der er ålreit da får man vite endel om stedet man er på. Men de kan ha en tendens til å snakke litt mye på dårlig engelsk. he he. Samme utflukten var til det koslige stedet Port Grimau

Det var litt kjedlig det ang, bagasjen siste dagen. Man må sjekke ut av rommet 8.30. Da hadde vi satt ut bagasjen på gangen dagen før slik at det ble satt på rett sted til rett tid, Da slapp vi ihvertfall å drasse på det siste dagen, men greit da å ha en litt stor håndbagasje.

Den seilturen bestillte vi gjennom cruisebåten. Den varte fra 10.00 til 15.00. Vi hadde egentlig tenkt til å dra på stranden etter det, men det begynte å regne og lyne...Så da var vi på båten frem til bussen gikk til flyplassen. Spiste middag og sovnet i noen solsenger (under tak, hi hi)

Bussen gikk fra båten til flyplassen. kl19.00.

Nå vet jeg ikke om dere har samme flytider som oss da, men vårt fly gikk ihvertfall hjem kl.22.25..

Skrevet

Tusen takk for informasjonen, Etaner. Høres ut som om det blir en uke full av opplevelser. Skal passe på å ta oss en tur rundt i Palma dagen vi kommer. Vi har like flytider. Men da håper jeg vi kan sjekke inn på båten, sette fra oss kofferten og så dra rundt i Palma etter det frem til båten går. Tok de bagasjen deres dagen før? Hvor oppbevarte de det hen da? Deilig å slippe å drasse på den. Jeg vil i allefall til St Tropez og på seiltur:-)

Skrevet

Dere kan sjekke inn på båten med en gang (-:

St. Tropez må dere se ja. Jeg har aldri sett så mange sinnsykte båter og biler noe sted..

Seilturen var også digg. Turkist vann og masse varme..

Vet ikke hvor de hadde bagasjen vår. Men jeg tror det må være 1500-2000 passasjerer på båten, så de må vel ha litt rutiner på det (-:

Det var deilig ja, så for meg å drasse rundt på tunge kofferter siste dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...