Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Kan jeg gi vesla på 2mnd og 11dager paracet stikkpille 125mg?på pk står det for barn 6-12kg(4mnd-1,5år)hun veier nok litt over 6kg nå,men er ikke blitt 4mnd....stakkars lita har fått blærekatarr:(
Vestlandske meierier A/S Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 dersom hun er over seks kilo skulle det da ikke være farli, hva med å gi henne en halv og se om det virker før du eventuelt gir henne en hel??
2Blåbær Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Enig med deg, brekk av en bit nederst (sørg for at kanten ikke blir skarp).
*Ulrikke* Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 De går etter vekt, ikke etter alder! Så hvis du VET at hun har passert 6 kilo, så er det den hun skal ha (har det fra både legevakt og apotek)
Du og jeg og vi fire Skrevet 9. august 2006 #8 Skrevet 9. august 2006 Jepp, det går etter vekt, ikke alder. Bare å gi henne. Den butte enden inn først.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 9. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2006 Tusen takk for svar:)snakka nettopp med legevakta og det var i orden:)
Gjest Skrevet 9. august 2006 #10 Skrevet 9. august 2006 Det går på vekt ja. Man beregner dosen etter hvor mange milligram kroppen tåler pr kilo. Men et lite tips: ikke del en stikkpille! Virkestoffet er ikke jevnt fordelt, så du kan risikere å gi en halv stikkpille med full dose, eller en halv stikkpille uten virkestoff i det hele tatt. God bedring til veslejenta di!!
Ranveig R Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 Det er vekta du skal gå etter, ikkje alderen, sa dei til meg på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå