Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Har to gutter med min eks. Jeg som har det daglige ansvaret. Faren har de en langhelg i mnd.+ annenhver påske, høst og vinterferie. Og to uker om sommeren. Aldri om julen. Hvor mye har deres eks`er barna deres?
lbml Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Får jeg spørre hvorfor han aldri har dem i julen?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Han bor 5 timer fra oss. Da vi satt opp samværet, ville han egentlig ikke ha dem høst, påske og vinterferie heller. (fikk ikke nok tid med konen sin) Da vi kom inn på julen, lurte jeg på om vi ikke kunne dele den. Er jo litt spesielt i julen synest jeg. Da fikk jeg til beskjed at jeg bare kunne ha dem hele julen. Var jo greit for meg det da...
lbml Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Ja da er det greit da. Koselig for deg å ha barna selv i julen ) Samboeren min har et barn fra før. Henne har vi annenhver helg (ikke en dag i uken pga fritidsaktiviteter som hun går til selv), annenhver påske, vinterferie, høstferie og 2 uker om sommeren (kan ha henne lengre også og helgene på sommeren blir som regel forlenget). Så er hun her annenhver jul/nyttår, fra siste skoledag til 4 juledag/4 juledag til dagen før 1 skoledag. Også kommer hun på bursdagene til søsknene og faren. Om det er noen andre ting vi skal på familie middag, burdag etc, så ringer vi å hører om hun vil bli med. Vi vil gjærne at hun skal komme så mye som mulig. Søsknene savner henne når hun ikke er her. Blir lenge å vente for 2 små når det går 12 dager mellom hver gang. Pappa`n går det greit med, han skjønner at hun ikke har tid til å komme og han snakker så ofte som det går med henne på telefonen. Og det er noe som mangler når hun ikke er her, hun er jo en del av familien.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Min eks har barna annenhver helg i to døgn nøyaktg på minutter og 2 uker på sommeren. De to sommerukene måtte jeg tvinge ham til. Han har dem ikke i skolens andre ferier og heller ingen høytider. Jeg må jo skjønne at han har lyst til å leve som ungkar
ana baroma Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Min mann har sine barn annenhver alt:-) + hver torsdag til fredag. Vi får "låne" han med om det er spesielle ting, og det passer for mamman og han selv. To uker om sommeren. Vil ha han så mye som mulig, men ser han ofte utenom samvær også (bor like ved hverandre) + at det hender vi besøker hverandre...
fyttikatta Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Til dere som nærmest må tvinge far til å ha samvær. Jeg ville aldri ha "tvingt" min eks til mere samvær enn det han ønsker selv. Å ha en far som egentlig ikke ønsker samvær må være verre enn at han ser de sjeldnere og barna virkelig er ønsket i disse sjeldne samværene. Da lurer jeg på hvem samværet er for ?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 Helt enig. Men tror det er gjengs at mange mødre ser på hovedformålet med samvær som avlastning for seg selv. Det har nå min manns eks sagt i klart språk. Men det er ikke en problemstilling hos oss, for min mann ønsker mer samvær. Kam umulig være særlig godt for barna å bli sent bort et sted hvor de blir oppfattet som en byrde. Jeg hadde aldri gjort slikt mot egnebarn, om min mann skulle vise seg å være totlat dust en gang i fremtiden og vi går frahverandre. Da får jeg tenke som så at det var selvsagt ikke bra, men barna trenger da ikke to foreldre som skyver dem unna, å heller ta ansvaret og ta ekstra godt vare på, ikke synke ned på samme egoistiske lavmål som faren.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #9 Skrevet 13. august 2006 Da min eks flyttet fem timer unna, hadde jeg ikke avlastning på 6 mnd. Var i full jobb, og to små barn. Ville virkelig klare meg selv, men det gikk ikke. Ungene savnet faren, som var nyforelsket og nektet å prate med meg. Kan ikke si det var en god tid for barna våre nei. Til slutt ville faren gå til sak mot meg, fordi jeg ikke "godtok" at han kun hadde dem 1 dag i mnd. For å gjøre en lang historie kort; saken vart avvist. Vi fikk til en avtale, og i dag har han dem 1 langhelg i mnd. Vi har fått et supert forhold, og ungene våre har det bra. Hadde jeg maktet det, så skulle jeg oppdratt barna selv. Men barn trenger pappaen sin i livet. Og vi mammaer er ikke supermennesker. Vi trenger litt avlastning av og til. Slik blir vi bedre mødre også.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #10 Skrevet 13. august 2006 Det er greit det når man er helt alene med barna. Men når man trenger avlstning når man har blitt to igjen forstår jeg ikke helt. En annen ting jeg heller ikke skjønner som har blitt en mote ting er kvalitetstid. Kvalitetstid for seg selv eller sammen med ny partner. Jeg tenker på de stakkars barna som må høre den type uttalelser , de må jo tro de er mindre verdt. De tror at det å være uten dem er det de voksne opplever som kvalitetstid, ikke sammen med de. Min stesønns mor brukte dette, det var så viktig å få kvalitetstid sammen med ny samboer at det var viktig at vi hadde et stabilt samvær . Hva måtte den stakkars gutten tro?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #11 Skrevet 13. august 2006 Min sambor har barna sine annenhver helg, annenhver påske og vinterferie, annenhver jul og 4 uker på sommeren. Annenhver av helgene er langhelg fra tors til man. Det fungerer fint for alle. Skulle gjerne hatt de 50-50, men nå er de begybt på skolen og bor 2 timer unna, så da begrenser det seg selv..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #12 Skrevet 14. august 2006 Faren til barna mine stiller etter mye om og men opp annenhver ferie. (Følte han fikk for lite tid med kjæresten) Hvorfor er det da så galt at vi mødre ønsker oss alenetid med eventuell ny kjæreste? Barna kommer jo selvsagt først, men en og annen gang må da vi få ha "voksentid" også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå