Gå til innhold

Flere med symfysemål over normalen?


gladjinta

Anbefalte innlegg

I uke 27 hadde jeg et symfysemål på 28. Det er jo godt utenfor det grønne normalområdet. Er nå i uke 31 og er veldig spent på kontrollen på mandag. Har lest at det er vanlig å henvise til videre utredning dersom målene er over normalen, men hverken jordmor eller legen min har nevnt noe om det. (begge har tatt mål) Har noen av dere erfaring ? Er det en kjempebaby på gang? Sist lå jeg litt over den røde streken, og gogutten som kom var 3530 g.Trøsten får vel være at det ikke trenger å være verre å sette en stor baby til verden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jordmor sa att det er bare hvis det blir store forandringer på den kurven du har,att det blir gjort noe. Jeg ligger over det røde,men det var visst ingenting som sa att jeg skal få en kjempebaby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget akkuratt over det grønne feltet hele tiden. Men jm sier at dette ikke er noe unormalt. Trenger ikke bli en stor baby fordi om. Kommer an på hvordan ungen ligger, mengde fostervann o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du vokser jevnt i forhold til deg selv er det visst ikke noe å bekymre seg for. Jeg var hos legen i dag, er 28 uker på vei, og SF-målet mitt er på 30. Jeg har ligget et stykke over på skjemaet helt fra starten, og legen sa at da er det ikke noe å bekymre seg for. Det kan være at babyen er stor eller at det er mye fostervann, men det trenger heller ikke være noen av delene, -bare at vi er forskjellig. Så lenge det ikke plutselig øker er det visst ok. Jeg skal høre med jordmor også i neste uke, bare for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger også på det grønne feltet, men over linjen og det er vel innfor normalen. Uansett fikk jeg beskjed om at babyen er litt større enn den skal på sist ultralyd. Jeg er 31+1 og trollet min er på 1890 gram! Pappan var stor når han ble født, så det er mulig at det er årsaken..:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 27 hadde jeg et symfysemål på 27,5. Oj, sa legen min, men kommenterte det ikke noe mer enn det. Blir spennende når hun skal måle igjen neste uke.

Når jeg fødte gutten min for 2 år siden så veide han 3500g, men nå skal det sies at han kom 3 1\2 uke før termin.

Selvom babyene vår muligens blir store, så kommer de helt sikkert ut.......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt symfysemål laaangt over normalen, men på de siste to kontrollene hadde det begynt å jevne seg ut. Er nå i uke 30. På UL viste det seg at jeg ikke fikk tømt blæren skikkelig, selv om jeg ikke hadde merket noe til det selv (hadde tisset tre ganger siste timen før jeg kom, likevel så blæren full ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sf målene min har tilsagt at jeg skal være en mnd lenger på vei hele tiden. Babyen er under gjennomsnittet, og jeg har normalt med fostervann,, det er bare måten hun ligger på.. Dessuten er man ikke over normalen om man er innenfor de fargede felta! Disse skjmaene er gamle, og skal byttes ut, fordi de ikke stemmer med gjennomsnittet lenger.. Mine mål ligger en stor rute over farget felt.. men likevel er altså alt normalt.. blir ikke stort barn engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget godt over den røde streken, men innenfor det grønne hele veien. Var på ul på mandag (pga lite liv - alt er bra!!!) , men da sa han at jeg hadde en helt gjennomsnittlig baby i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å sprenge hele skjema jeg... I uke 30, hadde jeg et mål på 34. Har fått time til vekstestimering, men må vente en hel mnd... Usj.. Med førstemann lå jeg litt over hele tiden, og fødte han på 3910 14 dager over termin. Gruer meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! Jeg aner ikke, men her er min situasjon:

Målene er normale, men de sa på ul for to uker siden at barnet er 11%større enn gjennomsnittet, men at det var veldig lett å ta feil....???

Skal føde om ca 11 dager +/-, så da blir det jo spennende å se da.... :o)

Forøvrig er det i følge min lege og jordmor ikke lengre vanlig at gravide ligger på streken på helsekortene. Vi føder større babyer i dag en når denne streken ble "oppfunnet" :o) Så da er det normalt å ligge over visstnok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...