Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Nå orker jeg ikke mer! Samboer og jeg fikk barn svært tidlig i forholdet vårt, og har hele tiden (med unntak av de tre første månedene) hatt et dårlig forhold. Datteren vår er nå halvannet år. Vi krangler om alt, har helt ulike holdninger til ting som jeg mener er viktig i livet. Blant annet: utdanning, barneoppdragelse og flere barn. Selvfølgelig kan han ikke være enig med meg om alt, men det må være mulig å lytte og støtte når jeg tar valg som er viktige for meg. (og omvendt selvfølgelig) Han skriker til datteren vår, banner til henne, gidder ikke å ta henne med på lekeplassen fordi han synes det er kjedelig... osv. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre dette rent praktisk, jeg skal ta studiekompetanse til høsten, lese selv og planen var å ha jenta mi hjemme. Men får jeg råd til det nå mon tro? Regner med at jeg blir nødt til å leie, selv om det er like dyrt som å kjøpe?
Gjest Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Det går helt sikkert veldig fint. Mye bedre enn det virker til at dere har det nå i allefall...Nå vet jeg ikke akkurat hvordan situasjonen din er økonomisk, men det er vel en mulighet for at et studielån/stipend kan være kjekt. Jeg måtte i allefall ha det, mye fordi jeg også hadde et billån å betale på. Men du kan selvfølgelig klare deg uten det også. Du får sannsynligvis dekt en del av studieavgiften. Om du bare skal leve av overgangsstønad, må du sikkert leie. Ikke mange som har fått boliglån med bare den inntekta. Men det finnes noen..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Takk for svar. Bare overgangsstønad i utganspunktet, men får se hvordan jeg klarer meg på den. Får jo liten tid til jobb i tillegg til studiene, vil jo være så mye som mulig med jenta mi. Kjipt å måtte leie, men får helt sikkert ikke lån selv om jeg har foreldre som er villige til å kausjonere.
Gjest Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Det er lov og prøve...Det beste er da om du tar en høy utdanning med god lønn og gode sjangser for jobb. Saksbehandlerne i bankene er flinke til å se fram i tid...Du har jo tross alt rett på 5 år med OS tilsammen om du er i utdanning hele tiden. Kanskje foreldrene dine eller du har noen spesielle eller gode kontkter i banken? Hjelper alltid. Noen har jo fått lån når foreldrene kausjonerte, men ikke jeg da..;( Lei av å leie, flytte og aldri trives nå, så jeg flytta inn til pappan min igjen. Og her skal jeg bo til jeg kan kjøpe selv! Nekter å leie mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå