venus Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Min sønn på 4 mnd har de siste ukene gått over fra å ha avføring 3 - 5 ganger om dagen til hver 2. dag. konsistensen har forandret seg fra gulkornet til senneps konsistens og farge. den siste tiden har det i tillegg luktet død og fordervelse (dette er mildt sagt...) idag toppet det seg med avføring langt utover bleien, fargen var grønn/sennep og nokså tjukk konsistens og lukten helt j....... Hva kan dette være? infeksjon? Har vært noe sutrete i kveld. Et kjempe glis etter denne bleien. Takker for alle svar, håper noen kan hjelpe. Tror jeg blir nødt å ringe helsesøster i morgen.
bjørnebær Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Er dette eit ammebarn så høyres det heilt normalt ut. Kan plutseleg gå frå å ha avføring i kvar bleie til ikkje avføring på ei veke utan at det er noko galt. Avføring fins i normalutgåve i eit stort fargespekter, sikkert ikkje så rart at den skifter litt farge når han er lengre i tarmane og det er nok difor den lukter verre òg - det at den har fått "godgjort" seg lengre. Heller ikkje uvanleg at dei kan vera litt plaga før dei får avføringen ut - og så er det så godt å få tømt seg. Syns å hugsa at det var ganske liknande med vår gut rundt den tida.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Akkurat dette har skjedd med jenta mi også. Men nå har det gått ned til ca 1 gang i uka. Ho er 3,5mnd. Så da er det vel normalt:)
venus Skrevet 10. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2006 Snakket med helsesøster idag og hun synes også dette hørtes normalt ut. For mag er dette veldig uvanlig. Min datter på snart 2 her hele tiden hatt avføring flere ganger hver dag. I hele spedbarnsperioden hadde hun gulkornet avføring (skiftet selvsagt litt farge innimellom). Tusen takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå