Happy H Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Hei alle nygifte og vordende bruder. Dette har nok vert oppe mange ganga før, men eg e ny her, så spør alikevell. Har alle hatt bryllup i 100.000kr klassen her? Veit jo at d ikkje e billig å gifte seg, men vi har ikkje råd t et så dyrt bryllup, hvertfall ikkje dyrere. Trenge litt tips til å gjør dagen så flott som mulig, uten å bli ruinert samtidig. Mannen min vil vi ska reise vekk å gifte oss pga de høye utgiftene, men eg har jo alltid drømt om et bryllup sammen med familie og venner. Klara ikkje tenke no ka d e som vil gjør at summen komme så høgt, men alle vennene mine som har gifta seg snakka bare om at d alltid blir dyrere enn dei hadde trodd. ka e d vi absolutt må ha, og ka kosta dette ca? Hehe, veit jo om ka en trenge, men lure litt på ulike prisa osv eg:) har leid et samfunnshus, skal lage til sjøl. har plana om koldtbord. veit vi spara ein del bare på d.. alletipsog ideer motta m stor takk.. lure og på ka ant vi kan pynte bordene m enn blomsterdekorasjoner. Gleda meg t å gå på messe og masse ideer der
vi har verdens fineste gull Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 tja....skal ha rundt 90 gjester så billig kommer vi ikke til å få det uansett...mat, ubegrensa alkohol, blomster, klær og stæsj kommer nok på rundt 90 000!
Dubbe Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 57 gjester, alt sammen (kjole, dill og dall) + reise, ca 80-90000
Happy H Skrevet 9. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2006 blir nok 100gjester hos oss. synes d e så vanskelig å velge vekk nokken. Då har vi m heile familien, og alle venner vi vil. Invitera alle t middag, syns d e koseligst. Tenke å lage til maten sjøl, el få ein venn av familien t å gjør dette for oss. Ka mat skal du ha?pris? Blir åpen bar på oss og, men alkoholen ska pappa betale. puh, ble så lykkelig når han sa d:) Hadde absolutt aldri trodd vi kom t å få noe hjelp fra foreldre, e jo ikkje sånn no lengre som før i tiden når brudens foreldre betalte for festen. men d e jo ein super hjelp for oss
Gjest Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Skal prøve å plotte inn bryllupet på 50.000,- Skal ha 55 gjester til middag og så kommer det 30 til til kaffen og festen etterpå.
Ann-ch. Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 Heisann! Vi blir 46stk i bryllupet og regner med at det kommer på ca 30000,- Vi er så heldige at vi har mange kjente som kan ordne det billig for oss.Så det som koster i vårt bryllup er klær m tilbehør og drikkevarer. Har leid hytte til 1500,- og der har de alt som trengs av glass,servise osv. Innbydelsene,hefte og kirkeprogram er laget på dataen. Bordkort skal jeg bruke silkebånd som jeg knyter rundt stett-glasset m navn på. Så det er endel ting du kan gjøre selv som ikke koster all verden. Og samtidig hvis du kjenner noen som kan gjøre div er jo bare det et pluss:-)
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 Vi blir 45 til middag. Vi leier ett fantastisk lokalet på Portør, utsikt rett ut over havet. det ble 37 000 inkludert 3 retters middag, servitører, betjent bar, drikke til maten, og kaffe og cognac. Resten av gjestene kommer etter middagen... Jeg leier veldig rimelig kjole hos Johnsons, 2000 kr, mamma skal lage sløret mitt, gaver til gjestene, og tar blomster fra hagen og dekorerer alt, inkludert vognen som vår da ett år gamle sønn skal sitte i mens brudepikene drar dem inn. Hun syr oxo kjole til brudepikene. Jeg skal oxo legge sminken min selv, så bruker bare litt penger hos hudpleier og en billig frisør som jeg vet er veldig flink. Vi tror hele vårt kommer på max 50 000.
Happy H Skrevet 9. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2006 Hei Ann-ch likte bordkortet ditt. d va orginalt og enkelt..blir nok kjempe fint. vi tenkte å lage innbydelser,hefte og kirkeprogram sjøl mamma lager bryllupskaken, og venner og familie resten av kakene. min tante brudebuketten mest sannsynlig ska ha koldtbord så vi trenge ikkje så mange servitører. når d gjelde klær vil eg velge den kjolen eg lika best utn å tenke på ka den kosta, samme m mannen min, så der komme vi t å bruke så mye penga som trengs. Men ellers syns eg d e greit å prøve å finne billigere alternativ som kan være vell så flott som de dyre fancy greiene.. Men dette e fordi d kler oss best, litt uformell og avslappa stil. Harr all respekt for de som velge å gjør d annerledes. E ein gang vi gifta oss, så alle må få ha d akkurat som de vil. Høres kjempe spesielt og ikkje minst koselig ut å ha festen på ei hytte. Blir avslappa stemning då vil eg tro. e hvertfall d eg forbinde hytte livet m. avslapping og kos
Happy H Skrevet 9. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2006 Havingababyboy;) D va billig for mat, drikke og lokale t så mange gjester. høres jo ut som en kjempe idyllisk plass... Åsså så koselig m brudepikene som ska dra sønnen din i vogn, ser d for meg, blir nok heilt super skjønt. E d johnsons brudeportal du leier av?syntes de hadde masse flott, men e et minus at vi ikkje får prøve kjoene først..
Ann-ch. Skrevet 9. august 2006 #10 Skrevet 9. august 2006 Hei igjen! Det er mye av grunnen til at vi har leid hytte,for at det ikke skal være stivt, men avslappet og greit.Vi er nemlig ikke så høytidlige av person noen av oss. Hytta er egentlig en stor sportshytte,med lafta tømmer og ligger inni skogen ved et tjern. Innmari fint sted og ikke minst romantisk:-) Har laget koldtbord til et bryllup en gang og det var kjempevellykket. Og du sparer mye penger på det.Det er kjempegodt. Og det blir en mye mere avslappet stemning. Vi blir nok gifte uansett:-)
pandabjørn Skrevet 10. august 2006 #11 Skrevet 10. august 2006 hvis alle kommer så blir vi rundt 66 gjester både til middag og kaffen og der vi har bestilt lokalet koster det rundt 1000 kr pr kuver !! det er mye men jeg vil ha det der og ingen andre steder så da blir det rundt 66.000 for bare middag + lokalet tørr ikke å tenke på hvor mye hele bryllupet kommer på...heldigvis så betaler mine foreldre maten og lokalet men er jo mye annet vi skal betale forde kjole, blomster, smoking til sambo osv......
bambi&bamse Skrevet 10. august 2006 #12 Skrevet 10. august 2006 Hei! Vi giftet oss i Danmark 22 juli i år.Vi var kl 11 i kirken,vart hentet og kjørt dit med hvit 11 meters limousine.Vi hadde sekkepipe i kirken og ved utgang av kirken med ekte skotsk stil! Etter kirken var vi og fotograferte med privar fotograf ved et gammelt slott bygd i begynnelsen av 1800 tallet. Så hadde vi reseption ved en marina på havnen, smørbrød og fri drikke,kaker og kaffe. Kl 16.00 var det velkomst drink ved hotellet,rød løper og lykke port tre retters middag og fri drikke musikk og underholdning kaker og kaffe og masse god stemning. Vi vart igjen hentet med limousine kl 01.30 og kjørt til et annet hotell en times kjøring etter og innlosjert på suite "det franske værelse" med privar oppvartning hele dagen etterpå og frokost servert på sengen.... Alt dette pluss kjole og brudepike tøj og forlovere og gom med frisør og make up og blomster, gifteringer alt du kan tenke deg på våres regning .... Men dette kom bare på den nette sum av 95 000 kr! Og jeg kan garantere vi hadde en utrolig fantastisk dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå