Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Han har alltid vært veldig aktiv. Armer og bein går i ett omtrent hele tiden. Han hviner av fryd når han blir lagt på et teppe på gresset og han ser egentlig ut til å ha det veldig bra! :-) Han babler også veldig mye. Han kan ha skikkelig temperament og blir skikkelig forbanna om han ikke klarer å putte en leke i munnen etc. Men jeg ser at de fleste andre babyer er veldig rolige. De ligger lissom bare der og kommer med et lite ynk her og der... Tankene begynner derfor å kretse rundt ADHD, selv om han sikkert ikke har det (?). Kan vel ikke se det så tidlig? Både pappaen og jeg er veldig rolige av oss. Noen som erfaringer med så aktive babyer? Kommer de alltid til å være sånn? Blir det verre? Han er veldig våken, nysgjerrig og veldig opplagt, og jeg tar egentlig det som noe positivt.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Har en jente som nå er 4 år. Når hun var baby var hun slik som du beskriver dinn gutt. Kjempesosial, temperament, armer og bein var i bevegelse hele tiden. Hun var tidlig på det motoriske, gråt en del, var ikke et rolig barn akkuratt. Både meg og faren er rolige. Vi har tenkt tanken mange ganger om hun kan ha adhd el. Men har funnet ut at hun er bare kjempeaktiv og hyper sosial. Så lenge gutten din er veldig våkent, nysgjerrig og opplagt tror jeg ikke du skal bekymre deg. Lykke til videre med turboen din.
PMST Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 *flirer* min er helt lik hun kryper no..begynnte ved 4mnd å åle..hehe... bare sier *puh* jeg =)
PMST Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 forresten..HS er veldig positiv til at hun er så våken..er på gruppe med 3 andre 2 av dem bare"ligger" der.. og er veldig rolig.. men det kan være litt slitsomt til tider...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 hehe..eri akkurat samme situasjon selv og har selvføgelig tenkt tanken, men funnet ut at det må være bare at han er sosial og tidlig ute fysisk :-D
Gøril (210406) Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 Det er som å høre lille jenta vår. Hun er våken, sosial, nysgjerrig og tidlig ute fysisk ( tror jeg) Hun er nå 3 1/2 mnd, men har rullet ifra mage til rygg og fra rygg til mage i 3 uker nå. Hun driver og turner og sutter på sine tær. Leker med babygymmen og tygger på de lekene hun får tar i. Hun griper bevisst etter ting og hun ligger sjelden på samme plassen som jeg legger henne på babygymmen. Rett som det at hun kommer seg ut av babygymmen og ligger helt andre retninger. Går ikke an å gå ifra henne lengre.. Her må det være full øyekontakt Alle sier hun er fryktelig våken av seg og aktiv. Får tro det er et sunnhetstegn. Vi er også rolige av oss
mamsemumsen Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Synes det er trist at så mange (har lest lignende innlegg her før) bekymrer seg for at barna har AD/HD fordi de er aktive. Barn som er målrettede i sin aktivitet, som er gode i kontakten og som er opplagte, blide og nysgjerrige er det ingen grunn til å bekymre seg for. Jeg sier som jeg pleier: "Det er ikke hyperaktivt alt som beveger seg" Aktivitet er positivt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå