Gå til innhold

feber og gravid_farlig??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei, har litt feber og vondt i halsen. er litt sliten pga lite søvn, men er det farlig å ha feber når man er gravid?? er i uke 28. jeg pleier til vanlig aldri å være syk, og har heller ikke hatt noen plager hittil i svangerskapet. takkknemlig om noen vet. ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt feber er ikke farlig, men passerer den 39 kan det være en ide å spørre føden om du bør ta noe febernedsettende. (man skal jo helst ikke ta noen medisiner, men vet ikke om det eller overoppheting er værst..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hadde selv en del feber på slutten av svangerskapet med førstemann. Ringte til føden for å høre om det var skadelig for barnet men fikk beskjed om å ta en Paracet ett par ganger i døgnet for å holde tempraturen nede og drikke masse vann. Men det var ikke snakk om å ta Paracett i dagesvis, hvis jeg ikke hadde blitt bedre etter ett par dager ville de ha undersøkt meg litt mer, men feberen var over på 2-3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke gå med feber over lang tid når man er gravid, da er det mye bedre å ta seg febernedsettende ( 1 gram paracet), det er ikke farlig for oss gravide.....

 

Hilsen sykepleier :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...