Gå til innhold

tilvenning i b.h...søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvordan dette skal gå?! Minsten skal begynne i b-h til mandag..Minsten skal helst ha en liten lur på dagen, som regel i vogna ute.Men da kan det ta ca 30min før han sovner(ofte mer og). Og dette er med litt trilling,hvis han ikke blir trillet på så bare hyler og skriker han-og det ender med at det ikke blir noe søvn( har prøvd "skrikemetoden")....

Inne er det vanskelig å få han til å sove, da må isåfall noen ligge sammen med han til an sovner ( og det gidder vi jo såklart ikke til vanlig)

Hvordan skal da dette gå når han begynner i b.h? Har b.h nok tanter til at en kan passe på gullet mitt til han sovner, eller blir de flinkere til dette i b.hagen? Noen med erfaring, råd eller samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så mye om han vil sovne eller ei. Etter noen dager i bhg når han kjenner rutinene og menneskene rundt seg vil han bli mer sliten enn han er hjemme og derfor vil han mest sannsynlig sovne ganske fort. Det blir og andre leggerutiner enn dere har hjemme så da godtar han at ting blir gjort annerledes. Lykke til!

Skrevet

til oss så trilla dem barna som skulle sove i vogn ja.. prøvde å gjør det på lik linje som foreldrene gjør det hjemme..

Skrevet

I barnehagen har de ikke mulihget til å trille barna i søvn opp i en halv time. De har 9-12 barn under 3år og er 1-3 på jobb, spørs når på dagen det er, om det er møter, pauseavvikling fravær osv.

Det sier seg selv at de ikke har mulighet til å trille barna i søvn. Men som regel så venner barna seg til barnehagens rutiner fort. Så slapp av du, det ordner seg :)

Skrevet

Hihi måtte bare smile litt nå altså... dette innlegget her kunne jeg ha skrevet for en ukes tid siden!!!!! Men det gikk kjempebra, første dagen han skulle sove i bhg så holdt han på å sovne ved matbordet og da tok den ene voksne han med sg inn på soverommet la han i en seng og strøk han litt på hodet, han kikket opp ett par ganger og hun hadde svart at jeg står her enda, bare sov du vennen og han hadde sovnet og sov i 2 timer. Så lenge sover han ikke hjemme en gang. Og det har gått bra siden. Jeg ville med dette bare si at det er utrolig hva barna "lærer seg" , de skjønner at det er sånn og sånn de gjør det i bhg og da er det ok. La de voksne iallfall prøve på sin måte først og hvis det ikke går så står vogna deres der i tilfelle og de gjør jo alt de kan for at han skal sove, så funker ikke bhg's metode, tar de deres.

Lykke til, det går som regel myyye bedre enn hva vi foreldre tror.

Skrevet

de har mulighet til det på barnehager der vi er ja.. 6 barn på småbarnsavdelingen og 3 voksne.. så her går dem og triller til barnet sovner..

Skrevet

Det er jo ingen som har bare 6 barn og 3 voksne!!!!!!

Skrevet

det kan det vel være, familiebhg!!!!! IKKE svar på ting du ikke kan noe om ANONYM.

Skrevet

Nei vel ANONYM!

Men det er jo i de færreste barnehager de er så godt bemannet. Get real!

Skrevet

jo det er det til oss ja.. barnehagen er det 40 barn.. men på småbarnsavdelingen så er det 6 barn og 3 voksne.. også har dem 2 andre avdelinger. 3 avdelinger tilsammen..

Skrevet

get real, 16 år du eller?

lol

Skrevet

hehe.. hvorfor har du problemer å forstå at det er slik her... det er andre ungen min som går i denne barnehagen.. er ikke så mange ansatte i andre avdelinger sjø.. bare på småbarns..

Skrevet

Det går nok kjempebra, vi hadde samme problemet. De rugga henne i søvn i vogna de første dagene, deretter la de henne rett ned og hun har bare blitt vant til det. Nå er det ca. 15 barn som sover ute og etterhvert som de har begynt å "prate" med hverandre virker det riktig så trivelig der ute. De prater og viser fram bamser helt til de sovner, så søtt!!

Skrevet

Vet du, det er nesten som magi! Jeg har aldri forstått hvordan det går til, men begge mine gutter har vært ganske vanskelige å få til å sove på dagtid. Etter en ukes tid i barnehagen var det bare å legge dem ned sammen med de andre barna, så sovnet de som engler begge to.

Jeg har valgt å la lillegutt sove inne i barnehagen, da han går sammen med 7 barn i alderen 1-3 år hvorav bare en av de sover ute i vogn. Etter hvert skal de sove inne uansett, så jeg tenkte det var like greit å venne ham til det. Har gått supert!! Var nok litt gråt de første dagene, emn det er alltid en voksen som sitter inne hos dem til de sovner og da er alt trygt og godt. Det blir en vanesak for dem veldig fort, stort sett.

Lykke til!

Skrevet

De som jobber i barnehage har masse erfaring. Tror du kan stole på at de får ham til å sove.

I vår barnehage ligger noen inne og sover, mens andre legges i vogn ute. De som behøver en trilletur får det. Vår gutt sovner i løpet av en 2-minutts trilletur når han er i barnehagen. Hjemme gjør han vanligvis ikke det....

Skrevet

Tusen takk til dere alle! en bekymret mor ble litt roligere nå :) gleder meg litt til han skal begynne, samtidig som jeg gruer meg litt... Så da er det vel ganske vanlig å bekymre seg over alt det er mulig å bekymre seg over ;)

Skrevet

Gutten vår på 20 mnd begynte om mandagen. Jeg har alltid trillet på han når han skal sove på dagen. De gjorde det de første dagene. Men de siste dagene har de bare lagt han ned og han har sovnet. Så det er tydelig at det blir noe helt annet i bhg. Nå skal jeg prøve det selv i morgen, se om det fungerer her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...