Gå til innhold

Trenger innspill fra dere i 3 trimester som har "been there"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger noen innspill fra dere. Sambo og jeg har prøvet i 1 år nå, uten å lykkes. Heller ikke hatt spontan abort. Vil ikke henvende oss til lege enda, da vi begge reiser mye og timingen ikke alltid passer.

 

Det som er, er at besteforeldrene mine vurderer å reise til Australia for å besøke venner og familie. Dette er en gammel drøm de har hatt i alle år, men pga mange forskjellige ting så har de ikke hatt muligheten til det før nå.

 

Jeg vet at de kommer ikke til å reise alene (de er ikke vande med å reise og snakker heller ikke engelsk), så jeg har sagt at jeg gjerne blir med, noe jeg vet er veldig betryggende for de.

 

Nå har det seg slik at ingen vet at vi prøver på baby, og hva om jeg nå blir gravid i løpet av de nærmeste mnd?? Det er snakk om å reise ca okt/nov eller etter jul (jan/feb). Jeg vil så gjerne at de skal få oppfyllet drømmen sin og det å utsette turen for di blir vanskelig pga helsen reduseres. Heller ingen andre som har mulighet til å dra sammen med de.

 

Tror dere at om jeg skulle bli gravid at det går greit å bli med? Jeg er selv vant med å reise, har ingen sykdommer, god helse, vant til varme.

Skal selvfølgelig ha god reiseforsikring, og snakke med lege om det blir aktuelt (at jeg er gravid på reisetidspunktet). Ellers vet jeg jo det med å bevege seg, drikke vann fra flaske, unngå katter etc.

 

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

som "nygravid" kan du vel bare reise vel?? kan hende du er litt uggen og trøtt men bevare meg det der må vel gå bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det går helt fint, så lenge du selv er i form så.. finnes jo desverre de som er så dårlige at de ikke greier noe i begynnelsen.. men det er jo umulig å forutse.. men ja, ta hensyn til slike ting som katter, vann ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det de andre sier, som jeg er enig i, så kan det hende at ved å okkupere tanke med noe annet så kan det hende at dere blir fortere gravid! Vi hadde prøvd enda lengre enn dere, og i stedet for det planlagte bryllupet vi skulle hatt i september, blir det baby nå i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er forskjellige og jeg tror ikke det er mulig å si hvordan du kommer til å reagere når du blir gravid....

 

Men til flyturen ned ville jeg forberedt meg godt...:)

 

Jeg selv var ca 5 uker på vei når jeg skulle til spania..fikk ikke sove før vi skulle reise, så pakket og dillet på internett hele natta før vi reiste...

 

På flyplassen så SOVNET jeg mens vi ventet på flyet...snoooork sov rett og slett...aldri har et hardt plastikksete vært så godt å sove i...hi hi...

 

Når jeg kom på flyet kom jeg meg over i flysetet og sovnet mens jeg snakket med mannen min...utrolig...kom bare helt plutselig...etter en time kjente jeg at jeg var kvalm og tenkte jeg skulle ta en tur på do og spy...hjelp det var kø...og jeg måtte både spy og tisse...trodde jeg..

 

Et øyeblikk etter besvimte jeg...

 

Fikk beskjed av legen min senere at det var nok pga at jeg ikke hadde sovet den natten..hadde ikke spist før vi gikk på flyet og ikke drukket noe som helst..fikk også beskjed om å ha på meg støttestrømper neste gang jeg skulle fly....

 

Så husk før du reiser: Sov godt natten før! Stå opp rolig, ikke stress, spis en sunn frokost! Ha med deg vann hvor du enn går og prøv å drikke mye mye spesielt inne i flyet! Sitt på ytterste sete(var flaut å spør to ganger i timen om folk kunne flytte på seg for jeg måtte på do)

 

Ellers er det vel sunt bondevett som gjelder...Australia er heldigvis ikke en av de landene som er spesielt utsatt for ting og tang slik som africa f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en måned i USA forrige gang jeg var gravid, 4 mnd da vi dro og 5 da vi kom hjem. Giftet meg til og med:) Så for meg var det ikke noe problem, litt vanskelig med jet lag da vi kom hjem og litt ekstra plaget av varmen, men kjempeglad for at vi dro! Fikk til og med reise på business bort og hadde to seter for meg selv på vei tilbake. Dette ble ordnet da de så at jeg var gravid ved innsjekking. Jeg ville absolutt reist men kanskje helst før jul, blir jo tyngre jo lenger ut i svangerskapet man kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...