Gå til innhold

Fødesteder i Oslo


majsan

Anbefalte innlegg

Hei!

Når må man søke på fødeplass?

Er det noen som har gode erfaringer med sykehusene i oslo/bærum?

 

Jeg står mellom

Ullevål

Rixen

eller

Bærum

 

Hadde satt pris på litt info/erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har født på Bærum og har bare positive ting å si om det. Testet positivt i dag, så jeg har termin 20 april og skal helt klart føde på Bærum en gang til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen anelse, men jeg skal få tett oppfölging fra og med uke 10 på Ullevål, så jeg regner med at jeg kommer til å föde der også. Det blir uansett det närmeste for meg. I tillegg har de hotell på Ullevål, slik at du kan väre der med din kjäre og babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så söker du om födeplasss på den förste svangerskapskontrollen hos legen din:-). Du kan kanskje diskutere det med h*n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

På "fødested" i margen finner du litt info om ulike fødested. Det er ikke nødvendig å vente til du kommer deg til jordmor eller lege for å søke. Jeg skal ikke på første kontroll før i uke 12 og syntes dette ble litt lenge. Fant derfor søknadsskjema på "www.helse-ost.no" under fødselstilbud. Du må tilføye antatt temin, siste mens første dag, første eller flergangsfødende og dersom det er forventet noen komplikasjoner å sende skjemaet til det sykehus du ønsker å føde på. Du kan søke så fort du testet positivt.

Ellers har Ullevåll fått endel negativ kritikk fordi de tatt inn mange fler søkende enn de hatt plass til og sendt de videre når de skulle komme in for å føde, men de jobber nå med å rydde opp i dette. En legekamrat av meg, mener også at det er litt for lite oppfølging på fødehotellet for førstegangsfødende, men jeg synes at det er veldig bra at pappaen kan være der hele tiden, det er en 1800-tals politikk på de andre sykehusene at ikke mannen får være der hele tiden.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei jeg er så og si fødeklar, eller dvs har seks uker igjen. Og skal føde på Riksen. For å få plass der må dere søke veldig tidlig i svangerskapet, det har jeg gjort begge gangene, og fått..Har nemlig født ei jente der fra før.

 

Jeg ville føde der igjen fordi jeg var så fornøyd forrige gang. Med fødsel og oppfølging på barsel etterpå. Dessuten har de veeldig god mat der....

 

Et annet pluss er at dere får ligge tre-fire dager på sykehuset. Bakdelen er at de ikke har familierom...

 

Bor nå et lite stykke utenfor Drøbak..Og mitt sykehus hadde egentlig vært A hus eller Fredrikstad...Men jeg ga meg ikke....

 

Husk bare søk TIDLIG!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...