Gå til innhold

ammer jeg for ofte?

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillesnuppa er 9 mnd, og får pupp 5-8 ganger om dagen(får ikke om natta). Er det jeg som ammer ofte? eller er det andre som jeg har sett her inne med baby på samme alder som bare ammes 3 ganger som ammer lite? hva er vanlig i den alderen?

Hun får frokost, lunsj, middag og kvelds i tillegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillekalven er 7,5 mnd, og jeg ammer ca 5 ganger i døgnet. Får i tillegg grøt to ganger om dagen og et fruktmåltid.

Så lenge dere trives med å amme ofte, vil jeg ikke si dere ammer FOR ofte :-)

Alt er individuelt!

Kommer jo litt an på hvor stor etterspørsel det er på puppen også:)

Og hvor lenge man har tenkt å holde på, mtp nedtrapping osv.

Skrevet

gir du noe annen væske i tillegg?

Skrevet

Ja, hun har en Avent-kopp, som hun drikker litt vann av innimellom. Men de helt store mengdene blir det ikke der nei.

Hvis hun f.eks. viser tegn til å vil ha litt pupp en times tid før måltid med frukt, så får hun vann til frukta.

Skrevet

Litja her er 9 mnd nå, og ammes vel ca 5 ganger om dagen pluss omtrent like mange om natten (hvis natt regnes fra 19 til 08). Men hun er veldig glad i mat/fast føde (får nå to-tre måltider).

Storesøsteren på samme aldre spytta ut det meste hun fikk i munnen, og levde på pupp. Husker ikke hvor mange ganger om dagen/i døgnet, men var nok i alle fall 6-7 om dagen (og minst det samme om natten) og mer hvis hun ikke var i form eller helt fant roen ved puppen.

Mange trapper nok selv ned bevisst fordi de nå etter hvert skal ut i jobb, og barna etterspør mindre fordi de spiser relativt mye fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...