Gå til innhold

Drømmelokalet ligger 6 mil ca fra kirken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg gjøre det mot gjestene?

Det er jo min og gubben sin dag, men vet det blir ørten kommentarer og spm om hvorfor lokal sååå langt unna...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du får leid buss eller liknende da, så alle gjestene har mulighet til å komme seg til lokalet uten å måtte kjøre selv. Da må de også fraktes tilbake da. 6 mil hver vei er ganske langt å kjøre, men man kan ha mye moro på bussen da. Velkomstdrinker kan de også få!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi har vurdert kirke og lokaler som ligger ca 15 km fra hverandre. Det tar ca 20 min å kjøre mellom der og har vurdert om vi evt kan leie buss fra kirka til lokalet. Hjem igjen får de ordne hver for seg for det er ulikt når folk ønsker å avslutte....

Skrevet

hææææ??? er det et problem da???? vi skal gifte oss i kirka der jeg kommer fra, og festen skal vi ha i byen, i og med at de fleste kommer der fra....det er caa 30 min å kjøre....

har da aldri tenkt på at det skulle bli en case??? det er jo ingen som drikker FØR de skal i kirka??? og de aller fleste har jo biler???

Skrevet

Det er ganske vanlig at vertene bestiller buss viss fest og kirke er langt fra hverandre. Iallefall hjem igjen på natten. De som vil hjem før, får ta taxi. Men det er jo ikke vanlig å arrangerere bryllupp på en plass langt vekk uten å arrangere noe som helst form for transport for gjestene.

I så fall betyr det dårlig planlegging og og fryktelig sparsomme gnine verter spør du emg.

Ps. har vært i 16 bryllupp på 3 år så vet hva jeg snakker om.

Skrevet

men er 30 min så langt fra da???

når gjestene skal hjem på natta så er vi jo i byen, så det blir ikke noe pes....

dårlig planlegging og gnitne verter??? hva er det for noe tull da???

har kjørt den strekningen hver dag i 10 år og ALDRI tenkt på at det er SÅ fryktelig langt???

Jeg har vært i en del brylluper jeg også, så du er ikke alene i å vite hva du snakker om.....

Skrevet

Hvor mye pleier det å koste for en buss da?

Skrevet

Hæ, både jeg og gubben syntes dette hørtes ut som noe tull....

Skrevet

ehhh...aner ikke, men det er jo ikke det som er problemet.....:)

gidder ikke booke en buss, så mest sansynlig blir benyttet av kanskje 1 person....

vi kjenner jo våre gjester best, og vet at de fleste har bil, eller kan sitte på med noen som har det....

Skrevet

Men viss dere synes det er ok å la halvparten av gjestene kjøre, så vær-så-god....

Det beste er vel at alle kan drikke og kose seg og feste og herje litt vel :-) :-)

Skrevet

Hvis det ligger så langt unna, ville jeg ha bestilt buss fra kirken til festen og sannsynligvis hjem også, på samme tid omtrent som dere må ut av lokalet. De som vil hjem tidligere får ordne seg selv. Jeg har vært i flere bryllup hvor det har vært ordnet slik og tror ingen av gjestene har reagert veldig på det. Dere må kunne velge et sted dere synes er fint. Hvis folk spør, så bare svar at det var der dere ville ha det. Ferdig me det!

Til den andre diskusjonen her, vil jeg si det er litt annerledes hvis det er kirken som ligger litt unna der de fleste gjestene bor. Da kan jo folk kjøre til kirken og hjem igjen (30 min er ikke langt!), parkere hjemme og komme til festen gående og kunne gå hjem. Da er det selvfølgelig ikke nødvendig med buss. Hvis det er en del gjester som bor andre steder eller mange som ikke har bil, ville jeg bestilt buss fra kirken til festen.

Skrevet

Ser ikke problemet. Vi som bor på bygda er faktisk ganske godt vant til slike avstander, vi ser ikke på 6 mil som spesielt langt.

Hvis folk ikke vil kjøre hjem selv, greit. Da kan de bestille taxi eller overnatting selv, eller avtale med noen kjenninger/venner som kan komme og hente dem. Var i et bryllup for en stund siden, på en fjellstue, 10 mil fra byen og 5 mil (ca) fra kirken. Ingen problemer, mange overnattet, noen ble hentet og fikk bilene brakt neste dag av dem som overnattet. Brudeparet overnattet på en hytte i nærheten og de trengte jo også en bil for å komme hjem... De endte opp med bestefars bil, den sto igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...