Fru G Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Jenta mi på snart 2 1/2 år har sluttet med bleie om dagen...Har bleie på om natta og,men den har vore tørr siden vi slutta om dagen for 3 uker siden...Skal jeg tørre å legge henne uten bleie?? ;-))
EvaL Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Så flink jenta di er da *klapper* Ja, jeg syns fint du skal tørre å legge henne uten bleie om hun har vært tørr i 3 uker. Hva syns hun selv da, vil hun helst sove uten bleie, eller vil hun ha bleie på seg? Kan du ikke bare gjøre en avtale med henne da, f.eks. at du sier at dere skal prøve en 3-5-7 dager uten bleie og se hvordan det går? Klarer hun det så slutter dere med bleiene, klarer hun det ikke, ja så må hun sove med nattbleie på seg en stund til. Da har du en rettrett mulighet om det viser seg at hun ikke er moden for å slutte med nattbleie helt enda.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Er nattebleia tørr så burde det ikke være noe problem. Er den ikke tørr, må du nok belage deg på å måtte stå opp om natte og skifte hele sengetøystasen, dusje ungen osv osv. Ikke morro... Vi sluttet ikke med bleie på natta før poden var tørr. Og han sluttet tidlig. Det er ikke slik at unger må være foruten bleien for å slutte. Vil bare minne litt om det. Jeg tror det er ganske mange som kanskje har misoppfattet dette her littegrann... ;-)
Rut Bram Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 sånn var det da vi sluttet med nattbleie da hun hadde vært tørr i noen uker tok vi sjansen, og det gikk kjempefint. hun hadde noen få uhell de første ukene, men skjønte da at hun måtte si fra til oss at hun skulle på do om natta. hun var også 2 1/2 da.
@stronauten med 3 små Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 hiv nattbleia! Mange som begynner å tisse i bleia igjen etter en stund som tørre, fordi de oppdager hvor "behagelig" det faktisk er! Gikk kjempefint hos oss etter 5 tørre netter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå