Ronja65 Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 De ble en flott langhelg med min svenske og danske familie.Vi har spist og koset oss masser.-)) De første gjestene ramlet inn på fredagen, samtidig som samboern la det siste gulvet i gangen. Det gikk helt fint. Lørdagen hadde vi grillfest. Og plutselig mitt under festen... så sier det pang... En champangekork fløy i luften. Min danske svigerinne på 42 år, venter sitt første barn tidlig i mars. Jet!! om vi ble gla:-)) Nå er det også så at den andre danske svigerinnen min på 37 år venter sitt første barn i desember.. Farmor måtte gråte en skvett, da alle hennes sønner plutselig skulle ha barn:-)). Dåpsdagen var en fantastisk flott og solig dag. Ida 16 år var gudmor bar henne frem og sa navnet høyt å tydelig i kirken. Lillesøster på 10 år tog av luen og Thyras kusine tørket av hodet. Marius på 14 år fikk også lov og være fadder da han blir konfrimert i år. Sto stolt ved siden av sine søstre. Marius ble forresten dødlig forelsket i Thyras 13 årige danske kusine. Han dro på ferie med sin far etter dåpen, så sms gikk varmt..På engelsk....:-))) Noe språkproblemer var det. Han sa til meg... Bare så du vet det ... Vi skal til danmark om 2 -3 uker..:-)) Nå er huset tomt. Gjestene dro igår....Nå skal jeg snart rydde:-))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Gratulerer med vel overstått dåp, påske-06:-) Jeg måtte le da jeg leste innlegget ditt, vi hadde nemlig også dåp forrige helg og eldstejenta Ida her i huset bar vesla og sa navnet høyt og tydelig, storesøster på 13 tok av luen, og bar inn dåpsmuggen da vi gikk i prosesjon inn ved starten av hele sermonien. En venninne av 13-åringen tørket hodet etter dåpssermonien og begge 13-åringene ble dødelig forelsket i hver sin bror, på hjemstedet til min samboer, 70 mil unna der vi bor!!! Ha ha og med nytt abonnement som innebærer ubegrenset med sms så har vi vel allerede spart ca 1 million kroner da linjene har vært rødglødende siden..... Nesten identiske historier og Thyra og Hannah født på samme dag! Morsomt er det:-) Vi må jo bare møtes snart!!! Thyra og Hannah blir nok et flott radarpar vil jeg tro:-) Dåpen til Hannah var også utrolig flott og hun hadde på seg samme dåpskjole som pappan og farfaren, og døpt i samme kirke som pappan. En høytidsfull dag var det. Nå skal vi ut og rusle en tur før regnet kommer (er liksom blitt for gammel til å gidde å gå tur i regnvær jeg;-) da koser vi oss heller inne:-))) Ha en fortsatt fin dag, så håper jeg vi snart møtes! Og gratulerer til gravide svigerinner og svogre:-)
Ronja65 Skrevet 9. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2006 Klart vi skal møtes:-)) Har tenkt tanken selv. Østlandet er jo ikke så stort!!! Gummelillan og jeg har vært på en treff i Oslo på den franska kafèn, som ikke finns mer. Men da var jo du dessverre ikke der. Har møtt Gummelillan og Selma62 noen ganger. De er alltid like koselig. Selmas lille gutt, tar snart igjen jentene, han vokser så det knakar:-))) Ha en riktig fin kveld. Lille Thyra sitter på fanget mitt. Lyyys våken og har akkurat skiti....Hun er ikke så flink som Hannah om kvelden. Men det ordner seg sikkert etterhvert. Ha det så fint. Gleder meg til å møte dere:-))
LilleGumman Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Godt å høre at dåpen gikk så bra! Gleder meg virkelig til å treffes igjen utover høsten. Bildet du sendte av Thyra var jo bare helt herlig ;-) Får ikke til treffet i Frognerparken på mandag da Elise jo har første dag på skolen da. Har vært på SFO noen dager denne uken som en forsmak og stortrives. Men satser på at det blir flere anledninger snart til treff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå