Magda73 Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Poden er to år og nå i det siste har han begynt å more seg med å putte HELE smukken inn i munnen. Han får plass til nesten hele, og jeg blir skikkelig nervøs. Jeg husker saken for noen år siden der en fireåring (tror jeg det var) ble kvalt av en smukk. Vi har tatt fra han smukken og forklart at det er farlig. Men hva forstår vel en toåring? I utgangspunktet skal han ikke bruke smukken så mye, men han er avhengig av den for å sove. Vi er vel egentlig ikke klar for å kvitte oss med smukken enda, ettersom vi sliter og har slitt med søvnen er dette ikke en kamp vi ønsker å ta nå. Men samtidig vet jeg ikke om jeg tør å la han være alene med smukken. Han bruker smukker fra MAM, merket over 6 mnd (det største jeg har funnet). Jeg kan legge til at jeg tror det er noen toårsjeksler på gang, for går tidvis med hele neven i munnen, så det kan være at han bruker smukken for å klø inni munnen… Noen gode råd? Erfaringer?
*MeA* Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Jenta vår er også to og innimellom putter hun også hele smokken inn i munn. Jeg tror hun gjør det for å tulle med oss, for hun vet at det ikke er på denne måten hun skal bruke smokken. Har aldri sett hun gjøre det når hun er alene. Jeg må jo innrømme at jeg ikke liker at hun gjør det og ber henne ta den ut. Da gjør hun det.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Dette høres ut som en utmerket anledning for å få barnet til å slutte med smokk. Her hadde jeg ikke vært i tvil om hva jeg burde gjøre...
*MeA* Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Vi kommer ikke til å slutte med smokken av den grunnen. Tannlegen som jenta vår sogner til sier at hvis vi slutter med smokken for tidlig så kan unger lett begynne å sutte på fingrene i steden - og det var jo hele grunnen til at hun fikk smokken for å holde fingrene borte! Ser at hun lett stapper fingrene i munnen hvis hun ønsker smokk og det ikke er noen smokk i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå