Happy H Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Hei!!! Kan alle de flittige damene her inne komme med forslag til gode retter, både varme og kalde en kan ha på et koldtbord i bryllup????? Svar mottas med TAKK:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 roostbeeef,eggerøre,reker,skinke,birkebeinerskinke,stek,ørret,laks,karbonader det er jo litt.. forskjellige salater...
kokka Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 reker, kabarè, karbonader, hel kokt laks/ørret., gravlaks, røkelaks, eggerøre, spekeskinke, kyllinglår, hamburgerrygg, senneps sild, sur sild, tomat sild,Ost og kjeks fat, Spekemat, Skalldyr, frukt fat, div. salat. roast beef, potetsalat, kalkun, lammelår Lykke til =)
Maud Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Det er kanskje ikke det du ber om, men jeg synes de tradisjonelle koldtbordrettene er litt oppbrukte og kjedelige. Hva med å gjøre det litt mer tapas-aktig? Små kjøttboller i tomatsaus, pastasalat, spekeskinke, marinerte reker, fylte tomater, aioli, bruchetta, sjampinjonger i hvitløksmarinade, potetbåter, vanlig grønn salat, kyllingklubber...
Happy H Skrevet 9. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2006 Tusen takk damer!!!!! Her va d mye godt Vi skal ha litt tradisjonelt koldtbord, og har lyst på noe annerledes og, så ser vi må prøve nokke av d du skreiv maud:) Lurte og på å kanskje ha en suppe av noe slag.. eller om vi heller skal ha d til nattmat. E d vanlig å ha nattmat lengre forresten? har ikkje vert nattmat i de 3 siste bryllupene eg har vert i..
Gjest Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 Tips: Sjekk ut forskjellige leverandører av koldtbord og tapas i nærheten, delikatessebutikker el. lign. Mange av dem har gratis brosjyrer over hva de tilbyr, og der har du plutselig full liste over hva som passer til koldtbord, kanskje også med bilder
kokka Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Jeg har hørt flere som skal ha nattmat? Vanlig eller ikke? Spiller det noen rolle? Alltid godt med nattmat. Vi skal nok ikke ha det. Men det hadde vært godt. Hvis du søker på nettet på "catering" kommer det opp masse gode forslag, du kan "stjele".
anaina Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Jeg hadde tenkt nattmat, men verten der vi skal gifte oss mente det var overflødig, og han hadde jo tjente penger på nattmaten, så da tror jeg på det. Vi telte oss framover, med middagsstart 17.30, fire retter og taler varer gjerne fire-fem timer med tissepauser, ferdig halv ti-ti, jeg vil heller begynne å danse enn å ha bryllupskaka rette etter desserten, så da blir klokka fort elleve eller nesten midnatt før kaka kommer på, og da blir det litt heftig men nattmat i ett-to-tida. Vår vert mente at det var bedre å sette frem noe salt snacks etter kakene. Vi kjøper saltstenger, pretzels og pistasjnøtter. Vi fikk råd om å unngå peanøtter pga allergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå