Gå til innhold

barnebidrag igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

min eksmann skylder en del barnebidrag. han har vel egentlig aldri betalt bidrag. Så nå er den totale bidragsgjelden litt over 100 000,- Noe av dette er jo da selvsagt gjeld til meg.

Hva kan jeg gjøre for å kreve inn denne gjelden? Lønner det seg å gå til advokat? Trygdekontoret kan ikke gjøre noe mer enn å sende han brev..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan forlange å få bidraget trukket rett fra lønna hans. TI (Trygdekontorets innkrevingssentral) ordner det praktiske hvis han ikke vil oppgi hvor han jobber etc.

Min manns eks ville ha direkte trekk - selv om han har betalt puktlig det han skal alle ganger utenom en.. da kom pengene noe sånt som 4 dager for sent pga en bankfeil.. Så alt er tydeligvis mulig.

Ta kontakt med Trygdekontoret, de kan hjelpe deg. Hvis de sier at de bare kan sende ham brev, så er det tull og tøys!!!!!

Skrevet

det er ordnet, det med at bidraget blir trukket fra lønna fremover. Men jeg tenker på den gjelden han har opparbeidet seg gjennom 7 år.. det er noen tusen kroner det...!! ca 17 000 tror jeg det er.

Skrevet

Snakk med TI om dette også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...